Ervaringen met AEGON Verzekeringen (16)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 7 |
Snelle service bij het afsluiten en goedkopere verzekeringen ten op zichte van andere aanbieders. Dus ben tot nu toe tevreden.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Ik heb me door de consumentenbond over laten halen om de inboedelverzekering van aegon te nemen. Door de verhouding tussen prijs en kwaliteit kwam deze als 1 van de besten inboedelverzekeringen uit de bus.
Hiervoor nooit ervaringen opgedaan met enig product van aegon. Maar nu kan ik best zeggen dat in ieder geval de inboedelverzekering heel goed bevalt.
- Snel geregeld. Het afsluitproces is super simpel.
- Lage premie per maand.
- Goede beoordelingen door o.a. consumentenbond.
- Goede standaarddekking en helemaal naar eigen wens uit te breiden.
- Communicatief en klantgerichte verzekeraar.
- Garantie tegen onderverzekering.
Er zijn ook een paar nadelen maar die vind ik persoonlijk goed te begrijpen. Zoals een maximale vergoeding van 500 euro voor spullen die uit een auto gestolen worden... wie bewaart er zo veel in een auto? En sieraden uit huis tot maximaal 12500 verzekerd of je moet een kluis kopen... zoveel geld geef ik in 3 levens nog niet uit aan sieraden. In mijn ogen is en blijft dit een goede en zeker ook eerlijke inboedelverzekering van aegon met begrijpelijke voorwaarden en "nadelen".
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 5 |
Ter toelichting vooraf; ik heb bij Aegon geld op een lijfrente uitstelrekening. Omdat de betaalde premie nimmer fiscaal is afgetrokken, en ik niet voornemens ben dat te doen, heeft de Belastingdienst een zogeheten saldoverklaring afgegeven. Aegon mag het geld in één termijn en zonder inhouding van belasting aan mij overmaken.
Op 26 augustus '13 heb ik alle door Aegon aangegeven bescheiden opgezonden en verzocht het geld over te maken. Nu 2 maanden later heeft Aegon nog niet gereageerd. Zelf bel ik regelmatig en kreeg oa de volgende antwoorden (1) heeft u al een ontmoedigingsbrief ontvangen (sic) (2) de medewerker die het dossier in behandeling heeft, heeft een andere collega om advies gevraagd en die laatste is er bijna nooit (3) de afdeling heeft het vreselijk druk maar ik vraag of u voorrang kunt krijgen. De vierde maal bleef ik aandringen. Dat schoot de medewerker in het verkeerde keelgat. Wat een klantonvriendelijk bedrijf. Het enige wat ik nog kan doen is een vordering instellen.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik heb de prijs/kwaliteit verhouding bekeken omdat ik ervan uitga dat ik deze verzekering niet hoef te gebruiken qua schade. Ik wil een goede dekking voor een zo laag mogelijke prijs. Via een vergelijkingssite ben ik bij Aegon terecht gekomen. De aanvraag is snel geregeld en we zijn goed geholpen. Tot nu toe heb ik deze verzekering gelukkig nog niet hoeven gebruiken, maar het is fijn om te weten dat ik kan "leunen" op een goede woonverzekering.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 6 |
Ik snap de negatieve verhalen hieronder niet helemaal. Ik heb pasgeleden enorm veel schade gehad. Ik heb totaal geen problemen gehad met het uitbetalen van de schade, alles was goed geregeld zonder poepas, Hoewel de maandpremie niet erg goedkoop is, ben ik wel tevreden over de verzekering van Aegon
Maandpremie: | 2 |
Eigen risico: | 2 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Een onwaarschijnlijk slechte klantenservice!
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 2 |
heb mijn telefoon laten repareren via Aegon en is slechter terug gekomen dan dat het was .
heb 4 e-mails gestuurd en daar word niet op gereageerd heb de telefoon in de orgineele verpakking meegegeven en krijg hem in een zakje weer terug,
het is nu al een maand geleden en heb geen leentoestel maar betaal wel mijn kosten voor deze maand terwijl i niet kan bellen.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 3 |
Voorwaarden: | 5 |
juni 2012 schade aan mijn auto. Betreft een allrisk verzekering. Tegenpartij heeft aangeven te betalen, echter in oktober wou de reparateur de schade notabene op mij verhalen. Men had nog niets in werking gesteld en mijn schadeformulier lag nog ergens op de stapel na 5 maanden. Ik vind dit een kwalijke zaak. Heb de verzekering per direct gestopt na zoveel mails, tijd etc... en nu een excuus brief met een bon voor de wasstraat ontvangen a 15 euro!!! Belachelijk...
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 6 |
Zelf verkoop ik al jaren rechtsbijstandsverzekeringen van diverse verzekeraars. Het verschil tussen deze verzekeringen is er niet of nauwelijks, normaal gesproken is enkel een het vergelijken op premie voldoende om een juiste keuze te kunnen maken. De kwaliteitsverschillen zitten vooral in de klantenservice van de verzekeraar.
Rechtsbijstandsverzekeringen in Nederland zijn helaas niet zoals de meeste mensen zouden verwachten. Rechtsbijstand is in Nederland een naturapolis, dmz je ontvangt de rechtshulp niet van een advocaat maar van een jurist. Deze persoon probeert het probleem eerst zelf op te lossen. Wanneer de kosten hiervan te ver oplopen wordt het dossier doorgeschoven naar een echt advocaat. Een andere optie is dat geprobeerd wordt het dossier stop te zetten met een smoes naar de klant om zo weinig mogelijk kosten te hoeven maken.
In andere landen ontvang je direct aan het begin een echte advocaat die je gaat begeleiden wat normaal gesproken tot een veel beter resultaat leidt. Dit is dan ook mijn tip voor al de lezers, kijk eens of je je over de grens kan laten verzekeren. Dan wordt je pas echt geholpen!
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 5 |
Teleurstellend ben ik in deze bank. Inmiddels 12 jaar lid / klant van de AEGON bank. Bankzaken, hypotheek en verzekeringen allemaal bij de AEGON. In 12 jaar tijd heb ik 3x aanspraak gedaan op mijn verzekeringen (betreft 2x auto en 1x inboedel). Voor de autoverzekering heb ik 2x gemeld dat er is ingebroken (binnen 2 jaar tijd) beide keren autoradio weg. 1x vergoed gekregen, de andere keer niet, huh wtf?
Voor me inboedelverzekering heb ik gemeld dat er tijdens het verjaardagsfeestje van onze dochter een bal door de huiskamer vloog en de TV van de kast viel (t.w.v. 550 euro). Sorry, maar dat was dan onze eigen fout. Nou ik heb het gehad, zet vanaf volgende maand al mijn producten om naar een andere bank! Vandaar dat de kosten van de inboedelverzekering zo laag zijn, de kwaliteit is dat namelijk ook.