Scoort gemiddeld een 6.7 (27 reviews)
Verzekeringen van Centraal Beheer
Ervaringen met Centraal Beheer Verzekeringen (27)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Zeer correcte afhandeling van het telefonisch contact,erg duidelijke uitleg
over hoe te handelen.Zeer vriendelijk dame.
Maandpremie: | 2 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Afgelopen week is er bij mijn auto ingebroken, twee straten van mijn huis verwijderd. Een doodnormale Clio met geblindeerde ramen was ingetikt om buit te maken door mensen die voor een pakje boter nog binnen komen. Gelukkig laat ik nooit laptops, telefoons of andere kostbaarheden achter, dus de schade valt nog mee dacht ik toen ik het zag. Tot het ging regenen en ik mijn jas zocht. Ik reis veel en daarom ligt er vaak een jas in mijn auto, net als wat andere praktische dingen. Uiteindelijke schade: 2 jassen en een colbertje.
Gelukkig ben ik goed verzekerd dacht ik! Met een doorlopende reisverzekering, een kostbaarheden verzekering buitenhuis, rechtsbijstand, kortom het hele pakket wat Centraal Beheer kan bieden, ging ik ervan uit dat iets vervelends als een autoinbraak wel gedekt zou zijn, zeker omdat er niks in de auto lag met echte waarde voor de dieven.
Het antwoord van Centraal Beheer bleek anders. "volgens onze kleine lettertjes bent u niet gedekt voor inbraak in uw auto zodra u een veiligere plek heeft om uw spullen op te bergen". Wat ik eigenlijk te horen krijg is dat ik gewoon een extra weekendtas mee moet nemen om al mijn spullen in te doen, die moet ik dan altijd uit de auto halen, want zelfs in een restaurant is het nog veiliger om mijn spullen onder tafel te schuiven tijdens het eten dan in de auto achter te laten. Ik probeer de medewerker vervolgens uit te leggen dat dit zo'n brede definitie betreft dat ik praktisch nooit verzekerd ben als het Centraal Beheer uitkomt, dat ik me juist verzeker voor onverwachte gebeurtenissen als een inbraak, dat ik daarom het meest uitgebreide pakket heb, en dat met de bijna een rug die ik voor deze dienst elk jaar neerleg, ik voor ongeveer een half jaar aan premie probeer te claimen, iets wat ik al zeer sporadisch doe.
Het antwoord blijft echter onverminderd duidelijk, alsof je een rechtszaak probeert aan te spannen tegen Shell, "U Bent Niet Verzekerd".
Goh denk ik, ligt het dan misschien aan mij, en is elke verzekering zo? Daarom besluit ik eens een andere verzekering te bellen. Univé is de eerste die ik zie en na 2 minuten bellen, 4 minuten overleg met collega's, vertelt de medewerker mij heel duidelijk dat dit bij hen gewoon verzekerd zou zijn. "Tenslotte kon u hier niets aan doen en daarom bent u ook verzekerd toch?" Sterker nog, ik zou niet eens een eigen risico hebben bij zo'n incident!
Voor mij zit er niks anders op da over te gaan stappen zodra dit allemaal is afgerond. Ik ga nog proberen de rechtsbijstand verzekering die ik ook bij Centraal Beheer heb in te zetten - al lijkt mij dat bij elkaar een stuk duurder worden voor Centraal Beheer dan gewoon hun werk doen waarvoor ze royaal betaald worden - en daarna heel hard naar de buren rennen, want blijkbaar is een klant die jarenlang premie betaald voor het uitgebreidste pakket zonder een euro te claimen, niet een klant die je moet hebben zodra hem/haar ineens wat overkomt.
Aan iedereen het advies: "Even Apeldoorn bellen, opzeggen is zo gepiept"
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 3 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 2 |
ERVARING.
Byzonder slechte ervaringen. Mijn polis is nooit terug te vinden als ik iets wil melden.
Het personeel is overigens vriendelijk en behulpzaam.
De jaarpremie van meer dan 300 E wordt overigens wel altijd feilloos afgeschreven..
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 8 |
Prima verzekering jaren lang goede ondersteuning
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 4 |
Kort samengevat, top om zaken snel af te handelen m.a.w. je wordt als verzekerde totaal niet serieus genomen. Zaak aanmelden bij Achmea gaat nog goed maar op het moment de zaak in behandeling wordt genomen door een behandelaar zijn er twee opties:
1. Onder een bedrag van € 500,- afkopen - kosten/baten analyse
2. boven de € 500,- zaak snel afhandelen door de verzekerde te overtuigen dat de zaak geen kans van slagen heeft. Alle argumenten worden van tafel geveegd, meer het gevoel dat je tegenover een rechter zit of de advocaat van de tegenpartij. Totaal geen spraken van belangen behartigen van de verzekerde zelf.
3. Meer in discussie met de klant, de verzekerde dan met de tegenpartij.
Kort samengevat, Achmea tijd om wel gemotiveerde behandelaars in dienst te nemen, die het belang van de klant centraal stellen.
SLECHTE Service Achmea
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 2 |
Net na het ongeluk het noodnummer proberen te bellen, maar daar was niemand te bereiken. Tot zo ver de 24/7 service. Ik heb daar voor een klacht bij ze ingediend, maar ook niets meer van gehoord.
Je krijgt geen vaste medewerker aangewezen, dus we moesten het verhaal ook iedere keer opnieuw vertellen. Opeens waren er ook dingen toegevoegd die nooit verteld waren. Zoals dat ik opeens betrokken zou zijn geweest en letsel zou hebben, terwijl ik in de trein zat. Die fout mogen ze wat mij betreft niet maken.
Verder wordt je ook totaal niet goed geholpen en zegt iedere medewerker wat anders over wat je kan doen. De 'service' duurt wat mij betreft ook veel te lang met tien werkdagen. De verzekering van de tegenpartij heeft ons meer geholpen dan Achmea.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Na meer dan 16 jaar klant te zijn zeer ontevreden over
de inboedel/woongarant verzekering.
Nog nooit wat geclaimt als je iets vraag wordt het gelijk gezien als claim.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Op aanraden van de Consumentenbond heb ik vorig jaar gekozen voor de rechtsbijstandverzekering van Centraal Beheer. Deze kwam als beste uit de test, inmiddels overtroffen door Lancyr zie ik nu, maar nog steeds staat Centraal Beheer op de tweede plek. Vertrouwen dat de Consumentenbond grondig onderzoek doet naar de voorwaarden, dekking en algehele prijs/kwaliteitsverhouding, heb ik wel. Ik ben zelf in staat te beamen dat de klantenservice goed duidelijk en goed bereikbaar is, en de maandpremie die ze rekenen voor de rechtsbijstandverzekering spreekt helemaal voor zich. Voor alle punten waar Verzekeraar.nl een cijfer voor vraagt, kan ik dus een goede tot zeer goede beoordeling geven.
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 10 |
Dekking: | 2 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Brommobiel verzekering
Hoi ben al 10 jaar trouwe klant bij CB met mijn brommobiel verzekering koste me eerst 114€ per jaar en afgelopen jaar verlaagt naar 83€ helemaal super
Maar aan al het mooie komt een eind dus moest ook de brommobiel vervangen worden voor een nieuwere ik netjes CB gebeld voor een overschrijving er waren wat computer probleempjes maar komt goed zeiden ze oké en blijft de premie ongeveer het zelfde vroeg ik nog oh ja hoor kan hoog uit een paar eurootjes schelen. Na anderhalve week nog niets gehoord te hebben weer gebeld van hoe of wat , komt goed we zijn er mee bezich. Oké prima na 3 weken brief op de deurmat van CB he he eindelijk ik maak hem open uw nieuwe premie bedraagt 283€ meneer
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
ik heb 1 februari een auto gekocht. op 16 februari word mijn auto gestolen waar ik niet de enige van bent in de beurt. ik heb de auto bij en garage gekocht en de oude auto ingeruild met factuur . na diefstal heb ik alles gewoon op gestuurd janssen van centraal beheer zegt gewoon de oude auto is niet bij de garage ingeruild en je wilt meer geld dus je word uit de verzekering gegooid en het interesseer mij niks wat je doet al ga je van mijn apart naar rechtsbijstand waar ik je er daar ook uit gooi of naar radar . ik heb zelf het rdw gebeld en de facturen gecontroleerd . janssen van centraal beheer heeft zelf naar de garage gebeld en alles klopt met de factuur .alles het te moeilijk word dan late ze je barsten . als je ze nodig hebt waar je zelf niks aan kan doen daar hebben janssen maling aan het is te triest voor worden laan ze normaal de werk doen dan word het wat makkelijker