Ervaringen met Ditzo Verzekeringen (57)
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik ben ook niet overtuigd van Ditzo als zorgverzekeraar. Zoals andere reviews al melden is de verzekeraar heel laks in de klantenservice afdeling. Ik ga niet zo ver dat ik Ditzo helemaal ga zitten afkraken omdat 1 punt zwaar onder de maat presteert.
De premie is ver onder het gemiddelde en ook de dekking is een voldoende waard, en op gebieden waar deze tegenvalt kan het worden uitgebreid.
Alleen de klantenservice... Daar kan Ditzo nog enorm veel aan verbeteren om uiteindelijk toch een goede aanbieder van zorgverzekeringen te worden.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Voor mij komt het als een flinke verrassing om te zien dat de autoverzekering van Ditzo als minder wordt beoordeeld dan de autoverzekeringen van Ohra, Anwb en zelfs de Hema en het Kruidvat.
Bij mijn vorige auto maakte ik altijd gebruik van de wa-verzekering van Ditzo. Inmiddels heb ik een nieuwe auto met all risk, eveneens bij Ditzo. In al die jaren heb ik over geen van beide producten een klacht gehad. Voor Ditzo's customerservice kan ik precies hetzelfde zeggen; altijd duidelijk, niet constant doorsturen, altijd vriendelijk.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 7 |
Wat een slechte maatschappij, klantenservice betekent service voor klanten, nou daar hebben ze bij Ditzo nog nooit van gehoord. Slecht bereikbaar, je word niet teruggebeld, wat moet dat geven als je schade hebt ? Lange wachttijden en ga zo maar door. Bij Ditzo willen ze geen klanten anders kan ik hun manier van werken niet verklaren.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 6 |
Administratief is het één grote ramp bij Ditzo. Zonder enige aankondiging zette Ditzo de schadevrije jaren op nul met een flinke premieverhoging als resultaat. Het heeft maanden geduurd voor dit eindelijk was opgelost. Gelukkig heb ik nooit schade gehad tijdens de verzekeringsperiode maar ik vrees het allerergste. En....bij de zorgverzekering is het al niet anders. Ook de website rammelt aan alle kanten. Ook weer bij het opzeggen vanavond. Ik ben helemaal klaar met Ditzo.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
In 2011 een autoverzekering afgesloten bij Ditzo omdat de polisvoorwaarden erg goed waren (beste dekking/prijs etc). Een jaar later werden de voorwaarden aangepast en was het ineens een stuk minder aantrekkelijk. Toch gebleven (omdat ze nu ook niet veel slechter of beter zijn als andere verzekeraars). Per december 2012 heeft er weer een aanpassing plaatsgevonden mbt service en kan ik mijn polis om de een of andere vage reden online niet meer inzien of aanpassen ("naar een andere omgeving verplaatst"!!!!?...het is 2014 mensen!!! Juist tijd om de web op te gaan niet andersom!!!!). Er moet nu gebeld worden om iets te regelen terwijl het voorheen erg klantvriendelijk en makkelijk was de zaken online te regelen. Voor mij in ieder geval genoeg redenen ondertussen om opzoek te gaan naar een andere verzekeraar...ik heb geen zin om te wachten op de volgende klant-onvriendelijke aanpassing.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 6 |
Sinds 01-01-2014 klant bij Ditzo.
Overgang van Ditzo naar NN, is een dikke zooitje.
2 keer een inboedelverzekering op 1 adres en automatisch afgeschreven.
Heb hier zelf half november 2013 melding van gemaakt,maar wordt niets mee gedaan.
Email contact is zeer slecht,klachten doorgeven onmogelijk ( er zijn problemen met de verbinding enz )
En ze willen maar, dat je ze eerst gaat bellen, ( een ogenblik geduld aub, er zijn nog een aantal wachtenden voor u, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen. )
De wachttijd is langer dan u van ons gewend bent.
Dit moeten ze op zeer korte termijn gaan oplossen, om ons als klant te houden.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 5 |
Na 6 weken nog steeds niet de declaratie uitgekeerd, na diverse emails en geen antwoord nu telefonisch contact. Declaratie blijkt zoek en moet opnieuw ingediend worden. Kortom een ramp. Voor 2014 een andere zorgverzekeraar zoeken.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Ik ben eindelijk weer terug bij Ditzo, na een paar jaar ellende bij een andere verzekeraar. Ik ben overgestapt naar de andere verzekering omdat het prijsverschil tussen die partij en Ditzo vrij groot was. Achteraf gezien had ik dit beter niet kunnen doen. Ik heb echt het idee dat daar niets maar dan ook echt niets goed ging.
Toen ik een klantonvriendelijke bericht kreeg van die verzekeraar ben ik weer bij Ditzo langs geweest om een offerte te laten uitbrengen voor mijn 2 auto's.
Het verschil was nu maar €2,30, omdat de andere partij ook wat duurder werd. Uitiendelijk is dit verschil dus niets meer en krijg je er veel meer voor terug. Want verder ben ik bij Ditzo altijd zeer tevreden geweest.
Nu blijkt maar weer dat je niet altijd voor het goedkoopste moet gaan..
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 4 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Ik ben 1 jaar verzekerd geweest bij Ditzo.. voor mij een drama. Aanvragen werden laat behandeld, hierdoor duurde het lang voordat ik de juiste hulpmiddelen thuis ontving en als ze behandeld werden kreeg het eerst een afwijzing en een dag later een brief met goedkeuring, volgens ditzo een foutje. Eenmaal eenr brief gekregen van Ditzo die bestemd was voor een andere klant met bijna dezelfde achternaam, maar met een ander geslacht en een groot leeftijds verschil. Eerst werd de schuld doorgeschoven naar de kliniek, daarna bleek het toch hun fout. Een klacht ingediend, excuses gekregen. Uit het niets ontvang ik brieven van aanvragen die ik niet heb gedaan, weer een fout van Ditzo.. een dubbel bedrag van hulpmiddelen afgeschreven en er maar 1 ontvangen. Nee voor mij geen Ditzo meer. Ik denk dat ik iedere maand wel met ze gebeld heb, terug bellen vinden ze erg lastig.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 3 |
Ik heb afgelopen jaar bij Ditzo een zorgverzekering afgesloten met aanvullend en het kies beter-pakket. Er waren een aantal zaken die ik belangrijk vond en dat zijn prijs, service, vergoeding van fysio en brillen+lenzen. Hier heb ik dan ook op gezocht. Uiteindelijk leek Ditzo de beste.
Het blijkt echter nu dat ik bij mijn vorige zorgverzekeraar net ietsje meer betaalde maar veel meer heb uitgekeerd gekregen. Voor de bezoekjes aan mijn Manueel therapeut kreeg ik nu helemaal niets vergoed, terwijl ik weet dat er andere mensen zijn die dit wel vergoed krijgen. Bril & lenzen kan dus alleen bij een speciaal pakket, die volgens mij niemand gebruik. Ik moet fors bijbetalen..
Daarnaast hebben ik de klantenservice ook niet meer zo hoog staan... Ik heb een keer gebeld om over dit soort zaken te praten en kreeg ik op een snauwende toon te horen dat ik gewoon beter de voorwaarden moet lezen. De prijs is uiteindelijk wel oké. maarja wat heb ik daaraan? als ik toch bij een andere meer terug kan krijgen?
Ik ga voor komend jaar gewoon weer op zoek naar iets anders!