Ervaringen met HEMA Verzekeringen (22)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
De zorgverzekering van de Hema valt onder het beheer van Menzis. In essentie biedt de Hema een wat uitgebreidere zorgverzekering aan dan Anderzorg, de goedkoopste zorgverzekeraar van de afgelopen jaren. De zorgverzekeringen verschillen niet sterk van elkaar, wat echter voor mij de doorslag heeft gegeven, is dat er bij de zorgverzekering van de Hema ook 10% korting op de aankopen bij de Hema zit. Voor betaalbare en comfortabele (kinder)kleding, gebak, spullen voor kantoor, slaapkamer en de keuken e.d. wil ik nog wel eens de Hema bezoeken of online bestellen. Ik woon letterlijk om de hoek van de winkel. Om daar het hele jaar door een gulle korting op te ontvangen én een net iets betere zorgverzekering te krijgen, vond ik de deal bij de Hema net iets beter dan bij Anderzorg.
Ik heb al uitgerekend dat ik in 2018 exact 120 euro per maand moet betalen (basisverzekering á 108 euro per maand + Tandarts 1 á 12 euro per maand). Dat is minder dan ik in 2017 heb betaald voor mijn zorgverzekering met tandartsdekking bij Univé, die begon me toch echt veel te duur te worden, vandaar dat ik me heb verdiept in een overstap naar de Hema.
Over de service van de Hema heb ik nog niks te zeggen. Ik heb echter beduidend meer positieve dan negatieve comments gelezen over de klantenservice, genoeg om hun zorgverzekering voor een jaar te proberen.
Maandpremie: | 10 |
Eigen risico: | 10 |
Dekking: | 10 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 10 |
Moesten wegens narigheid onze vakantie annuleren. Het volledige bedrag snel en zonder problemen teruggekregen. Enige opmerking: jammer dat ze niet belbaar zijn. Alleen mailen kan, en even bellen is soms toch fijner.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 6 |
Klantenservice alleen via email.
De mail wordt niet/laat beantwoord en telkens door nieuwe medewerkers die verschillende en tegenstrijdige antwoorden geven die later niet correct blijken te zijn. Echt een verschrikkelijk moeizaam contact.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 3 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 3 |
Schade Wordt niet uitbetaald en als het uitbetaald wordt dan gaat je maandellijkse premie met 10 euro omhoog en je krijgt -3 schadevrije jaren omdat er buiten door iemand met je scooter gespeeld is en daardoor je standaard afgebroken is als je dan contact opneemt krijg je eerst te horen dat het bedrag al uitgekeerd is en dat ze geen geld konden verhalen bij iemand dat ik er maar voor op moet draaien met een maandelijkse verhoging van 10 euro en schade vrije jaren want dat schijnen nieuwe regels te zijn van 1 of andere bond waar ik niks over kan vinden.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Door de zoon van een verzekeringnemer bij de Hema verzekering is een grote ruit ingegooid bij de leegstaande woning van mijn schoonmoeder. In overleg met de ouders van de veroorzaker is de schade hersteld en de factuur van de glaszetter naar de veroorzaker gezonden. Kennelijk heeft deze een aansprakelijkheidsverzekering bij de Hema-verzekeringen. Deze blijft ons nu lastig vallen en legt de bewijslast (die door de dader niet betwist wordt) bij ons neer. Zij willen dat we de schade claimen bij een eigen glasverzekering, die is er niet, zij eisen dat wij bewijzen dat er geen polis is enz enz. Al diverse malen gemeld via mail dat er geen polis is. Zij maken van het probleem van de dader ons probleem. Ook richting verzekerde komen zij hun plichten niet na. Omdat mijn schoonmoeder geen verzekering heeft wil HEMA verder niets voor hen doen????. Omdat zij meld niet verzekerd te zijn is het opeens een probleem van de verzekerde??? Dit is toch te gek voor woorden. HEMA, doe wat je moet doen en regel die schade. Het maakt toch niet uit of de gedupeerde wel of niet zelf verzekerd is? HEMA heeft ze verzekerd tegen aansprakelijkheid. handel daar dan ook na!
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 3 |
Voorwaarden: | 3 |
Drie jaar geleden mijn pub verzeker Middels is de premie al van 17 naar 21 euro verhoogd en per 1 mei wordt de dekking en het te vergoeden bedrag. Per geval verminderd. Ik ga 25 euro per maand opzij zetten en de kosten en het risico zelf dragen.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Perfecte afhandeling nadat we een zwaar ongeluk hadden gehad. Helaas hadden we zelf geen all risk verzekering afgesloten. Gelukkig wel een hele goede inzittende verzekering. Raad ook iedereen een verzekering aan via de Hema
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik ben zeer tevreden over de zorgverzekering van de Hema, zelf heb ik wel een aanvullend pakket bij de basisverzekering afgesloten en samen dekt dit al mijn zorgbehoeftes. Qua maandelijkse kosten doet deze niet veel onder voor andere zorgverzekeraars en om twijfel weg te nemen over Hema als zorgverzekering, de Hema zorgverzekering is onder gebracht bij Menzis.
Declaraties worden snel verwerkt en dit is eenvoudig te regelen via een app op mijn telefoon. Een leuke bijkomstigheid is dat je 10% korting krijgt op aankopen bij de Hema.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
alles is goed gegaan tot nu toe
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 2 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Als je bij hun verzekerd ben en er gebeurd wat betalen ze niet uit en verzinnen ze allemaal smoesjes om onder de uitbetaling uit te komen wij hebben het kort geleden mee gemaakt en er wordt niet uit gekeerd door een sleutel die niet correct is gebruikt volgens hun nou weet niet hoor hema verzekeringen de sleutel doe je in het slot en draai hem om dit is een fucking slechte verzekeringsmaatschappij maatschappij nooit meer daar iets verzekeren