Scoort gemiddeld een 5.0 (13 reviews)
Verzekeringen van Menzis
Ervaringen met Menzis Verzekeringen (13)
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 3 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
De verzekering geeft weinig informatie aan de omstandigheden waar ik mee te maken had.
Zo krijg ik een automatische incasso vanuit het niets zonder te vragen of ik het wel kan betalen, dit betekende dat ik 3 automatische incasso's in 1 maand moest betalend zonder te vragen of ik het wel kon betalen en of het voor mij uit kwam.
Dan nog de klantenservice, ik heb naar menzis gebeld om een polisblad te krijgen omdat ze mij een automatische incasso hadden gestuurd omdat mijn partner nog maar net in Nederland was geregistreerd. Hier kreeg ik alleen een melding in me E-mail van dat ik een automatische incasso moest betalen zo vanuit het niets, ik heb geen polisblad hiervan gekregen, ik moest hier speciaal voor bellen.
Ik heb een paar keer moeten bellen, want degene die mijn behandeling heeft gedaan heeft de aanvraag naar de verkeerde afdeling gestuurd, de werkwijze bij dit bedrijf is zeer onprofessioneel.
Je kan beter twee keer nadenken voor je dit bedrijf kiest als je zorgverzekeraar.
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 6 |
Als iemand die al gruwelijk lang klant is bij Menzis en zich nooit echt heeft verdiept in de jaarlijks nieuwe zorgverzekeringen, sla ik mezelf wel voor de kop nu ik zie hoe enorm het verschil in de premies is met andere zorgverzekeraars. Ik dacht altijd dat er misschien een paar euro per jaar bespaard kan worden door veel moeite te doen om over te stappen. Nu zie ik gewoon dat het bijna 20 euro per maand goedkoper kan, ruim 200 euro per jaar! Onvoorstelbaar dat Menzis, een verzekeraar met uitsluitend een zorgverzekering, zichzelf wegzet als een van de duurste zorgverzekeraars op de markt. Men zou denken dat zo'n bedrijf al in het eerste jaar in kan pakken vanwege het feit dat ze niet concurreren met de rest van de markt. In plaats daarvan valt Menzis in de top 3 grootste zorgverzekeraars van Nederland. Ik kan me niet eens voor de geest halen wanneer ik voor het laatst gebruik heb gemaakt van mijn Menzis zorgverzekering en voel me nu bijzonder dom dat ik jaren lang tientallen, honderden, duizenden euro's voor lucht heb zitten betalen. Niet te vergeten dat ik jaren geleden ook nog aan de telefoon voor leugenaar werd uitgemaakt door ze. Wat voor meerwaarde heeft zo'n bedrijf nou werkelijk??
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 1 |
Zeggen dat je iets vergoed en het dan vervolgens niet doen. Alsof ik voor de lol zorgkosten maak. Boefjes bij Menzis!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 8 |
Klantenservice : die ik tot nu toe hebb gesproken is altijd voldoende geweest vind het alleen jammer dat bepaalde dingen niet in mijn verzekering worden vergoed of deels i.v.m. Reuma tietze
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik vind de zorgverzekering van menzis prima te doen. Volgens veel mensen zijn de vergoedingen en voorwaarden niet duidelijk maar daar ben ik het niet mee eens. Vergeleken met andere zorgverzekeringen is die van menzis net zo overzichtelijk.
Wel vind ik dat menzis op andere gebieden achterloopt tegenover andere zorgverzekeraars. Dit is bizar als je nagaat dat menzis alleen een zorgverzekeraar is en zich niet richt op andere verzekeringen, dan hoor je je zaken beter op orde te hebben dan verzekeraars die alles aanbieden. Met name de onduidelijkheid van de declaraties waar de kosten niet specifiek worden vermeld vind ik nadelig. Klantenservice zou ook beter kunnen maar zo slecht als je het van sommige mensen leest heb ik het gelukkig nooit hoeven ervaren.
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 4 |
Menzis stelt dat het "leert van klachten" maar daar heb ik bar weinig van terug kunnen zien.
Menzis reageert niet eens op klachten die via e-mail worden ingezonden. Als je het telefonisch probeert dan houden ze je aan het lijntje en komt er ook geen resultaat uit.
Ondertussen is Menzis heel sneaky actief op diverse forums waar het net doet alsof het moeite wil doen voor klanten die een klacht hebben. Vervolgens sta je 1 op 1 tegenover elkaar en is er opnieuw geen resultaat.
Naast alles is Menzis een de duurste grote zorgverzekeraar op maandbasis, en is het toch zo dat de vergoedingen voor zorgkosten die niet gecontracteerd zijn, met 60 procent lager liggen dan de normale 85 procent die andere zorgverzekeraars uitkeren.
Dus...
Klacht 1) Klachten worden niet behandeld
Klacht 2) De premie is hoger dan bij de buren, en niet-gecontracteerde zorg wordt zo'n 20 procent minder vergoedt
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 7 |
Het doet me goed om te zien dat ik niet de enige ben die absoluut niet te spreken is over menzis. Ik zou toch wel van een dergelijk groot bedrijf verwachten dat alles geautomatiseerd is anno 2014. Niets blijkt minder waar want menzis maakt fouten alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Voor de klantenservice heb ik ook geen goed woord over, deze is bijzonder slecht.
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 4 |
Dekking: | 3 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 2 |
Rechtzaak aangespannen, administratie totaal niet op orde.
Medewerkers, zijn telefonisch zeer onpersoonlijk en kunnen alleen maar dreigen.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 2 |
het is een janboel in de administratie van menzis
ben al bijna 2 jaar bezig om duidelijkheid te krijgen over betalingen die gedaan zijn maar zijn verdwenen en menzis weet niet waar.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Let op; Indien je automatisch betaal en per 1 januari is de premie verhoogd. Je kan het verschil niet overmaken. Menzis kan deze 2 bedragen niet bij elkaar optellen en zal het bedrag terug storten en een deurwaarder op je af sturen.