Ervaringen met OHRA Verzekeringen (49)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
OHRA heeft met CZ een zeer sterke zorgverzekeraar achter zich staan. Dit betekent voor de klant dat de dekking goed en breed is, met veel afgesloten contracten bij zorgverstrekkers door heel Nederland. Bovendien is OHRA ijzersterk in de mogelijkheden die ze online biedt; op het gebied van online inzicht in jouw zorgverzekering, is niemand sterker dan OHRA. Vaak is het nog steeds moeilijk om iets simpels zoals de huidige status van het verbruikte eigen risico in te zien; bij OHRA is dat zeer eenvoudig. Ook buiten online om is OHRA zeer sterk, met een snelle response, of dit nou via e-mail of via telefoon is, deskundig antwoord en een allround professionele indruk.
Waar een enkeling op zou moeten letten is of diens medicijn naar keuze wel wordt vergoed, omdat soms exclusief de medicijnen van farmaceut X worden vergoed en niet die van Y en Z. Deze praktijken vinden niet alleen plaats bij OHRA; meerdere zorgverzekeraars hebben exclusieve afspraken met de makers van specifieke medicijnen. Sowieso handig om hier rekening mee te houden voordat men een nieuwe zorgverzekering afsluit voor het volgende jaar, bij welke zorgverzekeraar ook.
Op bovenstaande na heb ik nog geen echte nadelen ontdekt aan OHRA. De prijs is niet de laagste, maar de kwaliteit is dat ook zeker niet. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is volledig naar mijn zin. OHRA heeft nooit lang op zich laten wachten als het aankomt op betalingen en handelt alles altijd zeer netjes af, met duidelijke communicatie.
Voor mij is het nog even afwachten of het in 2019 opnieuw OHRA wordt voor mij. Er zal een grote verandering plaats moeten vinden in de verhouding tussen prijs en kwaliteit om mij weg te jagen, maar je weet het nooit. Tot die tijd ben ik overtuigd van de kwaliteiten van OHRA voor mijn zorgverzekering, reisverzekering, inboedelverzekering en autoverzekering. Alleen rechtsbijstand neem ik voor nu elders af.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 9 |
Ohra weet zichzelf heel goed af te scheiden van de rest van de zorgverzekeraars door zo voordelig een restitutieverzekering aan te bieden. De concurrent vraagt al snel 10 euro premie per maand extra zonder daar iets extra's tegenover te zetten. Er is gewoon letterlijk geen reden om voor een duurdere restitutieverzekering te kiezen over die van Ohra. Dit jaar had je door de lage premie van Ohra nog zullen denken dat ze een naturaverzekering aanboden. Knap genoeg bieden ze gewoon zoveel goedkoper een pure restitutiepolis aan.
Van de aanvullende dekkingen had ik eventueel graag wat meer gezien bij Ohra, omdat verzekeraars deze dekkingen zelf mogen bedenken, maar op hetzelfde moment kan ik het Ohra niet kwalijk nemen dat ze niet zowel de aantrekkelijkste basisdekking als aantrekkelijkste aanvullende aanbod kunnen bieden. Omgerekend blijf je met gemak het goedkoopst uit bij Ohra door het ruime verschil in de basispremie vergeleken met de rest van de restitutieverzekeringen.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
Vrij teleurgesteld dat OHRA volgend jaar de maandpremie met zo'n slap excuus verhoogt met ruim 3 euro per maand. Het ergst is nog wel dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen "nette" en "foute" verzekerden. € 108 per maand vind ik een hoop geld voor een basisverzekering, zelfs met vrije zorgkeuze, als iemand die helemaal nooit ziek is omdat ie nog iets energie steekt in een gezonde leefstijl en een voedzaam dieet. Dit laat wat mij betreft alleen maar zien dat ons huidige zorgsysteem keihard faalt en slechts perfect uitpakt voor de farmaceutische industrie om grof geld te blijven verdienen aan "chronisch" zieken die te dom zijn om te stoppen met roken en te stoppen met het vreten van hele blokken kaas en pakken boterhamworst, het liefst nog in combinatie met elkaar voor optimale smaak. Maar hey, gelukkig betalen de gezonde mensen ook mee, zo belandt het geld uiteindelijk met alle zekerheid in de zakken van de pillenverstrekkers. Het is een kwestie van tijd dat zorgverzekeraars een maandpremie van 200 euro per maand bekend gaan maken met een verplicht eigen risico van 1000 euro omdat Nederlanders zo graag in de voetsporen willen treden van de Amerikanen met morbide obesitas, hart- en vaatziekten, diabetes 2, hoge bloeddruk dankzij hun zoute snackjes en mentale ziektes door de met verzadigde vetten vernauwde bloedvaten in hun kop.
Om de zorgkosten te beperken is een levenslange pillenverslaving niet het antwoord, dat zal enkel bijdragen aan de kosten. Men moet eens kappen met ongezond te vreten, elke avond weer een zak chips in de ene hand en een extra large coca cola in de ander. "Groente eten? Nee, bah! Fruit eten? Nee joh, ik drink wel een keer een fruitsapje." Aldus de actuele mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.
Aan het einde van de review moet ik eerlijk blijven en perspectief houden, door OHRA een voldoende te geven. Concurrerende restitutiepolissen blijven nu eenmaal € 10 per maand duurder zonder extra voordelen te bieden over die van OHRA. Het zorgstelsel blijft om absoluut over te janken, zo slecht en oneerlijk voor wie om te beginnen al meer geld (sportabonnement/-apparatuur/-kleding, duurder biologisch eten in plaats van het dagelijks vreten van gesubsidieerde kiloknallers met roomsaus en een bak roomijs met slagroom als toetje, etc.) en tijd investeert in zijn of haar gezondheid. Aan het einde van de maand zijn we dubbel zo duur uit (met uitzondering vergeleken met 2-pakjes-per-dag-rokers) zonder er ook maar iets voor terug te krijgen... Het is ook zeker geen goed teken dat de zorgverzekeraars tot nu toe bekend hebben gemaakt dat ze reserves aanbreken om de premies voor 2018 "betaalbaar te houden". In 2019 kunnen we dus rekenen op een tientje de maand extra of nog meer, aangezien het kabinet het blijkbaar nodig vindt om het eigen risico te bevriezen?!? Want het is niet logisch dat het ongezonde volk de meeste kosten draagt? Zucht... Nog even en we kunnen allemaal aan de antidepressiva (ondanks al het bewijs dat aantoont dat het averechts werkt, zoals zoveel van de continu voorgeschreven medicijnen, maar het gaat om het idee, toch?).
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Ohra staat bij iedereen wel hoog aangeschreven met haar reisverzekering voor een wereldreis. Na alle reisverzekeraars en reisverzekeringen met elkaar vergeleken te hebben om er zeker van te zijn dat ik van mijn wereldreis van 10 maanden kon genieten, is mijn persoonlijke keus ook op de doorlopende reisverzekering van Ohra gevallen. Deze doorlopende verzekering is zeer geschikt voor een maandenlange of zelfs jarenlange wereldreis. De verzekering is bovendien flexibel, want het is mogelijk om achteraf het aantal dagen omlaag of omhoog bij te stellen. Ik moest wegens persoonlijke redenen ruim drie maanden eerder naar huis dan opgegeven. Dit bleek geen probleem, want ik kon dit gewoon aanpassen in Mijn Ohra, waarna de kosten gelijk omlaag konden. Ohra biedt doorlopende reisverzekeringen aan voor allerlei specifieke doelen, van wintersport en stedentrips tot duikvakanties, stages en vrijwilligerswerk. Ik raad de doorlopende reisverzekering op zijn minst aan voor een wereldreis, want daarmee is mijn eigen ervaring zeer positief.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Zelf heb ik geen klachten over de zorgverzekering van OHRA. Ik beschik over een internetabonnement wat ervoor zorgt dat ik niet word benadeeld door een zeer aparte regel die OHRA heeft.
Want: ik moet ook de zorgverzekeringen voor mijn oudere oom en tantes via het internet regelen. Zij beschikken zelf niet over een internetabonnement en zouden daarom ruim 9 euro (of iets in die richting) extra pér máánd betalen dan iemand die zijn / haar zaakjes via het internet regelt.
Extra kosten in rekening brengen voor klanten die geen internet hebben en dus meer papierwerk opleveren, is nog 1 ding. Maar bijna 10 euro per maand / 108€ per jaar? Dat is wel aan de belachelijke kant! Volgens mij is dat ook helemaal niet het geval bij concurrenten van OHRA. Hoeveel ouderen zijn er die niet met het internet overweg kunnen en zich niet verdiepen in de verschillende zorgverzekeringen? Precies...
Zoals ik eerder al zei, heb ik zelf geen klachten over OHRA. Alles werkt goed en tegen een prima tarief. Dat geldt, natuurlijk, zolang je geen oudere bent zonder internetverbinding.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
In de tijd dat ik de zorgverzekering van ohra heb, heb ik nog nooit een probleem gehad met de verzekeraar. Inboedel, reis, auto en motorverzekering heb ik ook bij ohra lopen.
Mijn voorkeur gaat vaker wel dan niet uit naar de verzekeringen van ohra, omdat ze meestal de beste prijs en kwaliteit aanbieden. Bij de zorgverzekering is dat niet anders, want ze bieden als goedkoopste een 100% vrije zorgkeuze verzekering aan.
De laatste jaren lukt het meestal wel om online mijn verzekeringszaken te regelen. Daarvoor altijd telefonisch contact gehad met ohra en op vriendelijke wijze te woord gestaan en geholpen. Moeilijk doen ze bij ohra zeer zeker niet.
Via de ohra app is het tegenwoordig makkelijk om nota's in te dienen in slechts een paar stappen. Voorheen was ik niet onder de indruk van de app, deze werkte namelijk slecht en had veel bugs waarna ik alsnog de klantenservice kon bellen. Maar gelukkig werkt de app tegenwoordig perfect!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Ik ben verzekerd met de basisverzekering + tandengaaf 250 + OHRA sterk. Hier heb ik vooral voor gekozen omdat ik zodoende ook in het buitenland dekking heb voor spoedeisende hulp. Het bevat ook 9 fysiotherapie behandelingen maar omdat ik die nooit gebruik had ik liever gezien dat ik die uit de dekking had kunnen gooien voor een premieverlaging. Met deze combinatie kom ik in 2017 uit op een maandpremie van 126,19 euro voor mijn zorgverzekering maar dan weet ik tenminste wel dat ik alles heb wat ik nodig heb.
Tandengaaf 250 vergoedt 100% van consulten, gaatjes, reinigingen, verdovingen, kronen, bruggen, etc tot 250 euro tegen 15,39 euro per maand. OHRA heeft ook tandengaaf 500 tegen 28,36 euro per maand, deze heb ik zelf ingeruild voor de goedkopere dekking omdat ik niet eens in de buurt kwam van 500 euro aan kosten tijdens mijn bezoeken aan de tandarts.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
De zorgverzekering van OHRA valt onder die van de CZ-groep en heeft daarmee gelijk een goed gerespecteerde basis. Voordeel van OHRA is natuurlijk dat het een prijsvechter is en dat valt ook in de combinatie van de maandprijs én kwaliteit van de zorgverzekering terug te zien. OHRA biedt namelijk een échte restitutiepolis aan voor een maandelijks tarief dat zelfs met de goedkoopste naturapolissen kan concurreren. Het verschil in kwaliteit is daardoor ook gelijk fors, omdat er bij OHRA de best mogelijke keuzevrijheid voor zorgverleners wordt aangeboden. Ter vergelijking zou de klant bij de concurrenten met een naturapolis 25 tot 35 procent van de kosten zelf moeten dekken. Zelfs in 2017 houdt OHRA de maandelijkse premie zo laag mogelijk, want ze hebben een van de kleinste tariefverhogingen doorgevoerd voor dat jaar, vergeleken met de rest van de zorgverzekeraars.
Is OHRA een aanrader op basis van maandpremie en kwaliteit? Absoluut. Een betere aanbieder is er momenteel niet.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 7 |
Op tijd en op heldere manier respons gekregen van ohra over een vergoeding van een bepaalde behandeling waar ik meer informatie over moest hebben. Vervolgens is de behandeling en de vergoeding er van naar afspraak verlopen. Declaraties ook gemakkelijk via de website van ohra in te dienen waarna zij het bedrag snel overboeken. Ben goed te spreken over deze zorgverzekering en heb vooralsnog geen intentie om de verzekering stop te zetten en voort te zetten bij een concurrent.
Maandpremie: | 10 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Zoals het er nu voor staat blijf ik in 2017 zekersteweten bij de zorgverzekering van ohra!!
Voordat ik naar ohra ging was ik 'een nummertje' bij menzis. Bij ohra behandelen ze hun klanten een aanzienlijk stuk beter en bovendien ben ik ook goedkoper uit voor een gelijke zorgverzekering met dezelfde dekkingen en meer keuzevrijheid.
Kosten bij de apotheek worden automatisch afgeschreven en ik kan alles bijhouden via de app van ohra, zoals hoeveel eigen risico ik dit jaar nog zelf te vergoeden heb.
Door het gemak voor de klant ben ik zeer goed te spreken over de zorgverzekering van ohra en voor wat je terugkrijgt is er geen goedkoper alternatief te vinden!!