Scoort gemiddeld een 6.2 (10 reviews)
Verzekeringen van Salland
Ervaringen met Salland Verzekeringen (10)
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
In 2016 was ik klant van Salland Zorgverzekeringen en besloot ik voor 2017 naar FBTO over te stappen om te besparen op zowel de basis- als aanvullende dekkingen. Mijn ervaring met Salland was opvallend veel positiever dan mijn jaar bij FBTO. Dat maakt mij zeer enthousiast over de 11 euro lagere premie die Salland heeft aangekondigd, in tegenstelling tot de 2 euro hogere premie die FBTO zal rekenen. Dat betekent dat ik in 2018 weer terug kan naar Salland zonder een negatieve impact op mijn maandelijkse lasten. De flexibele modules van FBTO leken op papier grandioos, alleen heb ik er totaal geen gebruik van gemaakt en moeten de twee grootste aanvullende dekkingen (tand en fysio) al aan het begin van het jaar afgesloten worden. Klinkt leuk dus, maar in de praktijk totaal niet nuttig, die modules van FBTO. Salland is echter ook niet voor iedereen, alleen wie in Gelderland of Overijssel woont, kan daar een zorgverzekering afsluiten.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 6 |
De basisverzekering van Salland zou in principe wel ok zijn, als de verzekeraar zelf professioneel was geweest. Dat laatste is echter niet de waarheid.
Hoe het kon gebeuren is nog maar de vraag, dat tijdens mijn overstap naar Salland het verkeerde huisnummer werd meegegeven aan de verzekeraar. Toen ik dit ontdekte in de eerste bevestiging die ik mocht ontvangen, heb ik direct contact met Salland opgenomen om eventueel gezeur te voorkomen. Het moest vervolgens bijna 5 maanden en meerdere telefoongesprekken met de bijbehorende beloftes duren voordat mijn huisnummer eindelijk werd aangepast in de administratie. Ik sluit mij daarom ook aan bij reviews die klagen over hoe slecht Salland de administratie op orde heeft. Echter heb ik geen ervaring met bedragen die niet of te laat overgemaakt worden, aangezien ik niks heb hoeven declareren.
Of ik in 2018 mijn zorgverzekering elders ga onderbrengen? Absoluut, ik ben toe aan een professionele zorgverzekeraar en was Salland in april al spuugzat.
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 3 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 2 |
Sinds Salland verzekeringen is overgenomen door ENO is het een chaos. Administratief is het grootste drama. Zo ontvingen we bericht dat we niet langer verzekerd waren en een boete zouden ontvangen, dit alles omdat Salland had verzuimd de juiste gegevens door te geven aan de toezichthouder. overzicht op de betalingen was een groot probleem. Bedragen niet overmaken, andere bedragen dubbel uitbetalen, verkorte betaaltermijnen eigen risico etc. Al met al heb ik er dagen aan moeten besteden om alles uit te zoeken. Dan de ergernis dat Salland , ondanks dat men zelf de fouten begaat, snel een incassobureau inschakelt. Wij hebben god zij dank deze onprofessionele ziektekosten verzekering kunnen verlaten om er ook nooit meer terug te keren. Doe er je voordeel mee, en sluit elders een ziektekostenverzekering af.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 7 |
Op het gebied van de klantenservice kan Salland nog een hoop zaken verbeteren door beter geïnformeerde medewerkers in te huren of hen beter bij te scholen over de producten. Het is me regelmatig overkomen dat medewerkers achter de telefoon mij een verschillend verhaal vertellen. Ook zijn ze niet erg van het terugbellen, ook al beloven ze dit wel te doen.
Anders dan deze punten, heb ik geen problemen gehad met de zorgverzekering van Salland. Ik heb geen directe plannen om over te stappen, maar ik zal wel even uitgebreid onderzoek doen en vergelijken voor een eventuele nieuwe zorgverzekering in 2015.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Voor 2014 heb ik nog nooit iets of iemand gehoort over de verzekeraar salland tot ik hem een kans gaf omdat hij een lage premie vraagt en hij goede afspraken heeft met de zorgdiensten in mijn omgeving in oost nederland. Dit laatste is wel belangrijk voor mij omdat ik regelmatig naar een huisarts of andere zorgverlener moet. Voor 2015 blijf ik nu ook zeker bij salland ookal gaat de premie voor de zorgverzekering wat omhoog. Ik ben gewoon supper tevreden met salland als verzekeraar ze doen bijna nergens moeilijk over en kan het iedereen aanraden om uit te proberen. Helemaal als u in het oosten van het land leeft dan is salland gewoon echt top.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Met het gehele gezin gaan wij regelmatig op vakantie. Iets waar je niet direct aan denkt, maar wel erg belangrijk is, is een reisverzekering. Omdat wij vaak 2 keer per jaar op vakantie gaan, hebben wij gekozen voor een doorlopende verzekering. Met een beetje puzzelen en vergelijken kwamen we uit voor Salland.
Salland is een reisverzekering met zeer goede voorwaarden. Omdat het een doorlopende verzekering betreft hoeven wij ons nooit zorgen te maken dat we ons vergeten te verzekeren. Dit geeft wel een veilig gevoel. De reisverzekering is scherp geprijsd. Wij hebben de verzekering een paar keer nodig gehad en zijn hierbij uitstekend geholpen. Vorig jaar in Istanbul was er een koffer stuk, wij hebben ter plaatse een koffer gekocht. De service van de medewerkers was toen echt uitstekend. Ze zijn hiermee snel aan de slag gegaan en het geld stond snel op onze rekening.
Dankzij ons heeft Salland ook 2 nieuwe klanten, wij hebben onze vrienden namelij ook de reisverzekering van Salland aanbevolen
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Tijdens onze vakantie in Portugal is onze schoonvader overleden. Wij hebben direct medewerking gehad van Salland. Ook het ticket voor het vliegtuig heen en terug was snel geregeld. Kosten van parkeren of taxi moesten we wel zelf even voorschieten , dit werd bij terugkomst direct aan ons overgemaakt. Erg nare ervaring, maar gelukkig verliep dit allemaal soepel
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Ben uitstekend tevreden over Salland zorgverzekering,ze staan je altijd vriendelijk te woord,zit er al 23 jaar bij.
Vergoeding ziektekosten zijn soms wel eens traag met name in de zomermaanden,maar ook dan doen ze hun best om het zo snel mogelijk uit te betalen.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 5 |
Dekking is prima niets over te klagen. Maar de aftrek van de ziektekosten gaat echt sloom. Eerst via de post opgestuurd maar is niet aangekomen? Beetje apart.
Daarna gebeld...
Zouden ze er naar gaan kijken. Weer een week verder weer niets gehoord.
WEER gaan bellen (natuurlijk weer iemand anders aan de lijn) helemaal verhaal opnieuw vertellen.
Na 4x gebeld te hebben eindelijk de juiste formulieren binnengekregen en kon de claim in behandeling genomen worden.
Dat deed overigens maar ander halve week dus dat valt dan mee.
Maar de weg erna toe is eindeloos lang... zucht.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 5 |
Volgens mij hebben mijn ouders de verkeerde zorgverzekering voor mij afgesloten . Dankzij hen zit ik bij salland welke volgens mij bekend staat als ouderen / 50 plus zorgverzekeraar. Ik heb dekking voor een bril en fysio sessies nou dat heb ik als 19 jarige echt niet nodig hoor.
Binnenkort mag er weer van zorg verwisseld worden dus weg met die zorgverzekering voor ouderen en op zoek naar één voor studenten (die zijn over het algemeen een stuk goedkoper ook nog, dus beetje de zorgpremies vergelijken ). Vind dat ze gewoon een screening moeten doen, ze zien toch aan me geboortedatum dat ik niet oud ben?