Ervaringen met UMC Verzekeringen (7)
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 2 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Ik diende eerder deze maand bij UMC zorgvezekering een declaratie in van 2100€ voor noodzakelijk helikoptervervoer in het buitenland. Hiervan betaalden zij maar een heel klein deel terug. Enerzijds door mijn eigen risico en dat begrijp ik. Anderzijds komen ze met een bedrag van 850€ dat ze niet willen vergoeden omdat maximale vergoeding bereikt is. Verder geen uitleg en als ik om verduidelijking vraag krijg ik het antwoord dat aan helikoptervervoer in het buitenland een maximaal bedrag van 1250€ gekoppeld is. Dit is nergens te vinden in de voorwaarden en als ik vraag naar deze voorwaarden dan krijg ik ook het antwoord dat dat online niet te vinden is. Waar dan wel? Geen antwoord... Volgens wat ik lees heb ik recht op 100% vergoeding aan de in Nederland geldende tarieven. Met deze uitleg kan ik dus ook niet mee verder om bij mijn reisverzekering overige kosten te declareren. Dan betaal je al jaren duizenden euro's, verbruik je niks en als je eens iets nodig hebt dan krijg je dit.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 5 |
klantenservice geeft vage en onduidelijke antwoorden die achteraf makkelijk te weerleggen zijn (ondeskundig/incompetentie ?)
schriftelijke vragen zijn niet meer mogelijk via mail vanwege de antwoorden die bindend zijn of onjuist.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 6 |
Het is een traag of niet werkend systeem
De toegang met DigID herhaalt zich steeds
De site sluit tussendoor
Bij mails met facturen, blijken de facturen niet op de site te staan
Bij indienen declaratieformulier sluit de site "failure"
Bij het indienen van een klacht online, stuur het klachtenmanagement een mail terug dat de klachten niet wordt afgehandeld omdat ik een vraag stel en geen klacht aangeef.
Het cirkeltje is rond: men suggereert dat ik de klantenservice moet bellen, maar dat had ik zaterdag al twee maal gedaan.
Kortom ik sta perplex en heb een brief aan de directie gezonden.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Recent geprobeerd contact te maken via mail met de klantenservice, dan krijg je een week later een briefje terug met "we hebben geprobeerd u te bellen, wilt u ons terugbellen?" Het gemelde tel nummer is van het call center van vgz, daar weten ze niet dat zij het label UMC voeren, vervolgens weer doorverbonden en lang in de wacht, en uiteindelijk inhoudelijk geen antwoord op mijn vraag.
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 4 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 4 |
Wordt verplicht automatisch incasso aftenemen vanaf 1 Januari maar die gaat pas in in Mei nu wordt er verwacht dat ik een maand die door hun niet van mijn rekening afging nu met extra kosten te betalen.ben al meer dan 5 jaar klant bijna 8.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 5 |
ik ben al een jaar bezig om een probleem uit de wereld te helpen met het UMC zorgverzekeraar
juni 2011 heb ik een nota ontvangen waarin fysiotherapie was berekend ,ben hier voor verzekerd dus gebeld en idd het was een fout ik kon de fysio er afhalen en het restant betalen , vanaf dat moment gaat het fout
heb het restant betaald en krijg nu geregeld een brief waarin staat dat er nog een bedrag open staat ,na tal van telefoontjes een brief en een bezoek aan het kantoor umc in groningen waar trouwens niks openstond in de pc en de medewerkster er ook niks van begreep ben ik niks opgeschoten met alles het enige wat ik vraag stuur mij een brief met de naam van de arts en de bij behorende code waar van jullie zo zeker zijn dat het nog openstaat
heb 11 april 2012 een aangetekende brief gestuurd naar de klachten commisie van het umc met alle copie,s en bank afschriften dat het is betaald
waarop 27 april een medewerker mij belde en met mij een afspraak heeft gemaakt om mij een brief te sturen met het gevraagde de naam en code ,die ik op 1 mei zou ontvangen en hij op 4 mei zou bellen om het met mijn papieren te vergelijken
ik heb geen papieren gehad en ook ben ik 4 mei niet gebeld
wel had ik intussen mijn nieuwe eigen bijdrage van 220 euro ontvangen ,daarvoor heb ik een betalingsregeling getroffen van 55euro per maand
nou kom ik er achter dat ze die 55 euro voor mijn eigenbijdrage hebben gebruikt voor het in hun ogen openstaande bedrag van 2011
ik ben hierover zo boos , zo ga je toch zeker niet met mensen om
het is hun fout en ik moet het rechtbreien ben klaar met het umc
dus mijn vraag wat kan en moet ik hier mee
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 6 |
Heb al enige tijd de UMC Plus zorgverzekering. Hiervoor heb ik gekozen omdat ik nu al maanden bij mijn fysiotherapeut loop voor mijn rug en knieën en UMC dit vergoedt. Althans dat dacht ik, schijnt dat ze dus alleen de eerste 18 behandelingen vergoeden. Heb er inmiddels al 54 opzitten dus reken maar uit wat ik zelf heb moeten betalen (á 29 euro per keer).
Maar goed ik heb gezocht naar andere verzekeraars die ook fysio vergoeden maar het blijkt overal vrijwel hetzelfde te zijn (18 of 20 behandelingen vergoedt) dus dat is flink balen! Ben nu met mijn werkgever in overleg of hij mee wil betalen aan mijn fysio tenslotte heeft hij er ook baat bij als ik harder kan werken.