Ervaringen met Univé Verzekeringen (56)
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 3 |
Voorwaarden: | 5 |
In Augustus 2018 een verzekering afgesloten bij Unive. Een paar weken later een verhuizing doorgegeven, dit kon niet gelijk omdat het nog niet verwerkt was bij de gemeente.
Premie was niet bekend maar bleek ruim €13,- per maand terwijl ik soortgelijke andere bromfietsen bij HEMA heb verzekerd voor €4 per maand. Hier in April maar is achter aan gegaan omdat het toch een dure verzekering is. Blijkt dat de premie niet klopt en mevrouw zegt dat de brommer verzekert kan worden voor €5,05 per maand! Het verschil krijg je terug zegt ze zelf!
Later weer teruggebeld door Unive; de premie gaat omlaag naar €5,05 per maand maar het verschil kan ik helaas niet teruggeven omdat de polis is afgesloten voor €13 per maand! Terwijl ik een paar weken na het afsluiten een adreswijziging heb doorgegeven waardoor het aanzienlijk goedkoper is geworden!
Premie nu dus vanaf april verlaagd naar €5,05 maar de €8,- verschil per maand vanaf september krijg ik niet terug!!
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
Inmiddels is het maanden geleden dat ik een kleine ingreep moest ondergaan in het ziekenhuis. Het was mijn verwachting dat Unive snel duidelijkheid zou geven wat betreft de kosten, omdat ik natuurlijk graag zou weten hoeveel eigen risico ik moet gaan betalen. Inmiddels zitten we bijna in het nieuwe jaar en heb ik nog steeds geen bericht ontvangen over de te betalen rekening. Met Unive bellen heeft ook niks geholpen, "dat kan even duren" zeggen ze dan. Verder vind ik Unive een top zorgverzekeraar, met nooit enige problemen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit zo lang heb moeten wachten op een rekening. Inzicht in het eigen risico is wel een verbeterpuntje geworden voor ze.
De ingreep betrof het verwijderen van een verdachte moedervlek. Dit heb ik al eerder moeten laten doen, maar dan deed de huisarts het zelf en betaalde ik daar geen eigen risico over (niet voor de ingreep zelf, wel voor het lab onderzoek). Deze keer moest het door de dermatoloog gedaan worden, inclusief lab onderzoek, dus maak ik me al lange tijd zorgen over de hoogte van de persoonlijke rekening.
Bovenstaande terzijde, blijf ik in 2019 gewoon verzekerd bij Unive.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 8 |
Unive heeft bij mij om de hoek een kantoor, wat alles heel makkelijk maakte voordat het digitale tijdperk echt tot leven kwam voor dit soort zaken. Even op de fiets om dit of dat te regelen mbt de verzekeringen, en klaar. Nu hoef ik nooit meer op de fiets te stappen om dingen te regelen, want Unive gaat gewoon met de tijd mee door alles online mogelijk te maken, en blijf ik steevast verzekerd bij Unive door de altijd positieve ervaringen die ik met ze heb. Ik kan ook online overstappen naar een ander, in de hoop dat ik geld bespaar en een verzekeraar kies met een vergelijkbaar goede kwaliteit/service. Maar dat idee trekt me niet door de comfort die ik vind bij Unive. Met de pakketkorting is het nog mogelijk om een paar procent (afhankelijk van het aantal afgesloten schadeverzekeringen) te besparen op premies, ik ontvang hiermee 4% korting. Niet echt iets om over naar huis te schrijven omdat in ieder geval de zorgverzekering al buiten boord valt (wat was dat anders fijn!), maar toch bespaart het ruwweg 20 euro op jaarbasis. Deze pakketkorting kan oplopen tot 10%, wat het toch zeker wel interessant maakt voor sommige mensen. Hoe dan ook, ik ben altijd goed te spreken geweest over Unive, hoewel ik onvoldoende ervaring heb met concurrerende partijen om nou echt te zeggen dat Unive de beste of de goedkoopste is.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Ik breng de meeste verzekeringen altijd onder bij unive door de goede ervaringen die ik over de jaren heb opgedaan. Voor mijn doorlopende reisverzekering is dit niet anders en wellicht is dit ook nog wel de verzekering waar ik het vaakst beroep op heb moeten doen.
Er zijn zeker 3 situaties geweest waar mijn familie tijdens een vakantie ziek werd of schade op heeft gelopen aan dure elektronica dmv diefstal of eigen knulligheid. Unive was in elk van deze gevallen snel te bereiken via de alarmcentrale met snelle uitbetaling als gevolg. De dekking van deze reisverzekering is behoorlijk ruim en in verhouding met wat je ervoor terugkrijgt ook spotgoedkoop. De kosten die wij nu al gemaakt hebben, zal unive niet zomaar aan ons terugverdienen.
Unive is klantvriendelijk, klantgericht, betaalbaar, heeft uitstekende voorwaarden en dekkingen, biedt snelle service, goede bereikbaarheid (dag en nacht) en hoge kwaliteit. Zeker een aanrader om mee op vakantie te nemen.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Voor mij blijft Unive interessant door de ledenkorting in combinatie met schadepolissen. Heb je een autoverzekering of inboedelverzekering van Unive dan ontvang je 5% korting per schadeverzekering tot maximaal 10% korting. Extra fijn is het om meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar onder te brengen door de mindere hoeveelheid papierwerk. Het aanvragen van een online account verliep bij mij niet bepaald soepel, dat was wel weer een nadeel. Hier kan Unive nog ruime verbeteringen maken. Ik weet echter niet hoe het op dit gebied gesteld is bij de concurrenten, misschien is het daar wel net zo'n zooitje.
Ja, Unive gooit de zorgpremie net zoals veel andere zorgverzekeraars omhoog. Echter mag niet vergeten worden dat ze best hoge kwaliteit bieden en vaste leden extra voordeel geven. Dat doen ook lang niet alle verzekeraars; die steken het liefst zoveel mogelijk geld in eigen zak.
Gebaseerd op alle voor- en nadelen van Unive geef ik ze nu een ruime 7. Zodra ze het drama met inloggen / DigiD opknappen, minimaal een 8.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
De zorgpremie van Univé gaat te snel de verkeerde richting in om een overstap van zorgverzekering te blijven negeren. Ooit behoorde Univé tot de goedkopere verzekeraars met misschien wel de beste prijs en kwaliteitsverhouding op de markt, die dagen liggen echter achter ons. Door met het hele gezin van 5 personen over te stappen naar een gelijkwaardige zorgverzekering kan er vrij eenvoudig in de buurt van 200 euro per jaar bespaard worden in mijn huishouden. In de voorwaarden en keuzevrijheid heb ik geen redenen kunnen vinden om alsnog de voorkeur te blijven geven aan Univé, en precies hetzelfde kan gezegd worden over de zorgpremie en klantenservice, waar ik altijd wachtrijen ervaar met gehaaste telefonische medewerkers. Ik wil Univé absoluut geen slechte zorgverzekeraar of algemene verzekeraar noemen want dan zijn ze zeker niet, alleen valt het niet te ontkennen dat de glans steeds verder van de appel verdwijnt met het langzaam opkrabbelen van de zorgpremie naar het hoogste segment en andere afnemende unieke voordelen. Vijf jaar geleden bood Univé nog wat extra's ten opzichte van de rest van de verzekeraars, nu worden de producten steeds eentoniger en moet je hard zoeken om de kleinste verschillen te vinden. Vergelijken en overstappen gaat door de jaren heen steeds meer lonen als het op verzekeren aankomt, en dan met name de zorgverzekering.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Unive vergoedt 100% van het marktconforme tarief bij zorgverleners waarmee ze geen contract hebben gesloten. Dit was voor mij de voornaamste reden om over te stappen naar de zorgverzekering van Unive, wants zelfs al heeft Unive om te beginnen veel afspraken gemaakt, ga ik om de zoveel maanden naar een praktijk die geen contract heeft met Unive. De rest van de praktijken die ik heb bezocht, zijn wel akkoord gegaan met de voorwaarden van Unive.
Bij (zelfs duurdere) concurrenten gaat het slechts om een tarief van 65% of 75% van het marktconforme tarief en dat zou mij dwingen om bijna 30KM af te leggen met openbaar vervoer voor mijn behandelingen. Als ik dan naar een zorgverlener naar keuze in mijn eigen omgeving ga, dan kan ik tot enkele honderden euro's zelf bijleggen. Bij Unive hoef ik alleen zelf bij te betalen als de zorgverlener belachelijke tarieven vraagt voor behandelingen. Daarom... altijd eerst informeren en prijzen vergelijken!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Net verhuisd en direct de inboedelverzekering van Unive afgesloten met een 25 euro terug actie.
Mijn oog was sowieso al op de inboedelverzekering van Unive gevallen. Toen ik de kortingsactie ook nog zag, werd ik helemaal over de streep getrokken.
Inboedel is standaard tot €10.000 verzekerd met een aparte €5.000 dekking voor sieraden. Tel daar de glasverzekering á €2,55 en all risk dekking á €1,41 bij op en ik betaal voor mijn tussenwoning €12,32 per maand. Unive geeft dus tijdelijk tweeënhalve maand inboedelverzekering weg.
Ik zat nog te twijfelen om mijn inboedel tot €20.000 te verzekeren voor €1,39 extra per maand. Nu zit mijn inboedel nog niet over die grens, dus wie weet breid ik het later alsnog uit, dat kan op ieder gegeven moment. Waarom zou ik dan onnodig ook maar €1 per maand bijbetalen?
Goede timing van de actie, ik maakte er zeker graag gebruik van!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Ik zou Unive een 9 geven voor alle punten, met uitzondering van de maandpremie (8). Dan nog houd ik rekening met het feit dat Unive een meer dan eerlijke maandpremie rekent voor wat ze aanbieden, een zorgverzekering met vrije zorgkeuze tegen 100% van het marktconforme tarief en al een hoop gecontracteerde zorg om te beginnen. Voorschieten of bijbetalen is zo eigenlijk nooit aan de orde, zolang iemand geen oplichtkliniek bezoekt. Bij vragen over de vergoedingen heeft Unive altijd een duidelijk antwoord klaarliggen zodat niemand voor verrassingen hoeft komen te staan.
Ja, de maandpremie is bij concurrenten tot wel 10 euro goedkoper. Dat is iets wat echt wel teruggevonden kan worden in de kwaliteit van de dekkingen en de klantenservice. Als ik haast heb en snel antwoord wil dan wil ik niet afhankelijk zijn van de tijd die een medewerker nodig heeft om door zijn e-mails te bladeren. De beller is sneller is mijn mening, ik wil ook echt niet verplicht lange e-mails opstellen waarin ik mijn situatie en vraag moet beschrijven en enkele werkdagen moet wachten op reactie, ik bel liever, krijg liever direct iemand aan de lijn die mijn gegevens erbij pakt en mij direct duidelijkheid geeft. De online reactietijd is ook bij Unive niet optimaal, terwijl de telefonische service juist ideaal is. Daarom betaal ik graag een klein bedrag extra voor de betere service en contracten van Unive.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 6 |
Inschrijving van echtgenoot vanuit buitenland is absoluut niet zonder kleerscheuren geweest. Valse beloftes over inschrijfperiode, ineens een flinke rekening op de mat met kosten met terugwerkende kracht (terwijl telefonisch is besproken dat dit niet zou gebeuren), niet in staat om klacht per formulier te versturen door foutmelding, onkundig personeel aan de telefoon en zelfs een dame die uit haar slof schoot tijdens een wederzijds respectvol gesprek. Ik weet waar ik mijn verzekering weg ga halen als mijn ingestuurde klacht niet heel serieus bekeken gaat worden. Dit heeft me dit weekend ruim 5 uur gekost.