Ervaringen met Univé Verzekeringen (56)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Als je ze nodig hebt geven ze niet thuis. Na de diefstal van mijn Canta die ik all risk verzekerd had word je behandeld als een crimineel.
Ben er doodziek van geweest, er werd glashard gezegd dat de goede onder de kwade lijden.
Tja daar moet je het mee doen, echt walgelijk.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Unive bevalt mij uitstekend als zorgverzekeraar. Ze bieden een zorgverzekering aan die op alle fronten aantrekkelijk is: een in verhouding lage maandpremie, een prima basisdekking en ook een geschikt team dat zich inzet voor de klantenservice.
In 2016 ben ik niet alleen voor mijn zorgverzekering overgestapt naar Unive. Omdat deze verzekeraar dusdanig goed is bevallen, is ook mijn inboedelverzekering overgezet naar Unive. Voor de autoverzekering heb ik daarentegen niet voor Unive gekozen omdat mijn huidige verzekeraar op dat gebied aantrekkelijker blijft.
Unive is dus niet per se altijd een winnaar. Ben je op zoek naar een goede zorgverzekering en / of inboedelverzekering dan kan ik ze iig wel aanraden!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 10 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 10 |
Ik heb me al opgegeven om terug over te stappen naar unive in 2016. Dit jaar heb ik gekozen voor de laagste premie en heb daar constant spijt van gehad. Daarom wordt het in 2016 terug naar unive, daar hebben ze namelijk wel alles op een rijtje. Wanneer ik de zorgverzekeraars zo onderling bespreek op het werk of ergens anders dan zijn de meningen toch wel unaniem dat unive gewoon een van de betere of zelfs de beste zorgverzekeraar is.
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 3 |
Dekking: | 3 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 3 |
Unive is dusdanig slecht dat zij gewoon een speciaal webteam hebben opgericht om de zeer negatieve uitval op het internet en beoordelingswebsites te beperken.
Van zorgverzekering tot inboedelverzekering en van reisverzekering tot autoverzekering krijgt Unive keihard op zijn flikker van ontevreden klanten.
Wij zijn het volledig eens met de negatievelingen: Unive is zeer slecht. Om te beginnen is het al direct onmogelijk om eventuele oplossingen met hen te bespreken, zij gaan er direct van uit dat je een tokkie bent en sturen zo snel mogelijk een incasso buro achter je aan, ook al was het niet eens onze schuld dat er een achterstand in betaling was, maar van de bank.
Bovendien kon deze gewoon worden afbetaald, als er naar ons geluisterd werd, maar daar doen ze bij Unive niet aan.
In andere woorden: Unive heeft geen klantenservice om problemen op te lossen. Voor probleemoplossing gaan ze direct over op extreme methoden. Dit is onbespreekbaar.
Zoveel negatieve reacties over een verzekeraar zegt overduidelijk genoeg.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 2 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 2 |
Zeer slechte maatschapij.
12 jaar ben ik verzekerd geweest bij unive
Regelmatig niet kloppende prijzen voor toen ze over gingen op een nieuw systeem.
Maar als klap op de vuurpijl hebben ze mijn verzekering door een fout stop gezet een foutje geven ze ook eerlijk toe. Helaas heb ik 400 euro boete gehad van de rdw en unive geeft geen thuis en willen dit niet rechtzetten voor mij om te huilen....
Harde werker nooit schulden maar 400 euro spaargeld weg bedankt unive !!
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
De belachelijke premieverhoging op de zorgverzekering van unive heeft mij ook tot het besluit gebracht om over te stappen. In 2014 ben ik heel tevreden geweest over het product. Echter ben ik niet van plan om in 2015 120 euro per maand te gaan betalen voor een zorgverzekering die bij andere verzekeraars minimaal 10 tot 20 euro per maand goedkoper uitkomt. De zorgverzekering van unive gaat er zo'n 20 euro per maand op achteruit in 2015 als ik rekening houd met de korting die ik heb ontvangen als eerste jaar klant zijnde. Dat komt uit op zo'n 250 euro per jaar die ik graag aan andere dingen had willen besteden. Vandaar ook mijn reden om over te stappen van zorgverzekering.
Unive is geen afrader maar lijkt zich meer te willen richten op mensen met flink gevulde zakken, anderen kunnen het zich moeilijk veroorloven om zulke hoge premies per maand over te maken.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 6 |
De motorverzekering van Unive heeft de laagste premie maar daar moet men niet bij vergeten dat de verzekeraar géén winterstop periode kent. Je moet dus het hele jaar door verzekerd zijn. Alleen om deze reden heeft Unive de laagste premie om een motor te verzekeren, uiteindelijk compenseert dit zich met andere verzekeraars die wel een winterstop aanbieden.
Op verdere punten is deze motorverzekering van Unive heel degelijk. Kortingen bij o.a. meerdere verzekeringen en kortingen bij goede beveiliging kunnen zijn allemaal beschikbaar en kunnen de laagste premie dus nog net wat verder omlaag brengen. Afhankelijk van het type motor dat je bezit is het geen probleem om de premie voor deze motorverzekering te missen.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 7 |
Langere tijd zorgverzekerd geweest bij Unive maar dit is het laatste jaar voor mij. Ondanks dat ze stellen geen winstoogmerk te hebben, ligt de premie super hoog in 2015. Voor nieuwe klanten is het eerste jaar best aantrekkelijk maar bestaande klanten gaan er flink op achteruit. Op de service en tijd die het kost om uit te betalen ben ik ook nooit gek geweest.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Mijn ervaring met de autoverzekering van de unive is positief. Na een kleine aanrijding ben ik gelijk aan de gang gegaan om de schade te laten repareren. De papieren ingevuld en naar de unive opgestuurd, diezelfde week nog bericht dat ik de schade bij de garage kon laten oplappen. Vervolgens de rekening direct doorgegeven aan de verzekeraar en een paar dagen later had ik het alweer ontvangen. In korte tijd waren mijn auto en bankrekening weer in hun oude staat en dat waardeerde ik ten zeerste omdat ik de periode tussen voorschieten en uitbetaling niet te lang wilde overbruggen.
Maandpremie: | 2 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 2 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Een half jaar geleden heb ik mijn Piaggio Vespa verzekert bij Univé.
Nu 17 November heb ik een brief ontvangen van het RDW, geopend op 30 november ivm verblijf in London, dat ik of mijn verzekeraar een 'verklaring artikel 34 WAM ' door moet sturen ter bewijs verzekert te zijn geweest op 17 november 2014. Wanneer deze niet of niet voor 15 december is ontvangen incasseert men een boete van €330,- .
Nu het lezen van de brief heb ik meteen gebeld en contact gehad met Unive. Bleek dat post met openstaande posten naar mijn oud adres is verstuurd. In de tijd dat ik de verzekering af sloot heb ik de sleutels van het nieuwe huis in ontvangst genomen.
De heer * heeft mij verteld dat er nog een post open stond van € 152,25 waarvan ik niet op de hoogte was. Dit bedrag heb ik vandaag 1 december 2014 direct overgemaakt naar Univé.
Nu is mijn vraag of door de adresverandering voortgekomen vertragingen en moeilijkheden Unive mij toch kan helpen en het RDW voorzien van de verklaring artikel 34 WAM voor 15 december 2014.
Helaas vandaag 3 December 2014 reactie gekregen dat zij mij niet willen helpen. Ik vind dit absoluut geen service en voor mij reden genoeg om mijn verzekering elders onder te brengen. Ook ga ik kijken of er juridisch grond is het bedrag dat ik heb betaald over de maand waarvan zij de verklaring niet willen verstrekken terug te vorderen, zij zeggen hiermee dat ik niet verzekert was.
Mocht iemand mij een betere verzekering aan willen raden, ik ben bereikbaar via s.hameetman@live.nl