Ervaringen met Univé Verzekeringen (56)
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Leuk dat Univé over het jaar 2015 tot de duurste zorgverzekeraars zal behoren. Naast het verliezen van de 10% korting in het eerste jaar kan ik ook niet profiteren van het ledencollectief dus zou ik de volle pond betalen in 2015. Er zijn genoeg zorgverzekeraars die volgend jaar ruim onder de 100 euro zitten dus voor mij is het vaarwel Univé!
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Omdat ik voor veel verzekeringen bij Unive zit is het een erg voor de hand liggende stap om er ook voor zorg verzekerd te zijn. Per verzekering geven ze korting weg en ligt die maandelijkse premie voor de zorg (en ook voor auto, inboedel, reizen etc) uiteindelijk een stuk lager dan die 107 euro die ze in 2015 vragen. Je zit al snel op de 10 procent korting.
De klantenservice van Unive behoort tot de besten die ik dusver heb meegemaakt. Ze betalen vaak binnen een week al uit, en in andere gevallen altijd de daaropvolgende week.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Unive valt binnen mijn smaak wat zorgverzekeraars betreft; ze betalen snel uit en zijn ook altijd heel goed te bereiken. Alle vragen worden snel en duidelijk beantwoord door een persoon die ook echt verstand van zaken heeft. Daarbij is de zorgverzekering van Unive niet duur vergeleken met andere aanbieders; de premie is gewoon gemiddeld.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 7 |
De inboedelverzekering van Univé wordt hier al een paar jaar gebruikt en vooral de klantenservice en lage premiekosten weten uit te springen.
Na al meerdere jaren klant te zijn bij Univé voor dit product, hebben ze uitgereikt om de bestaande verzekering verder te bespreken. Er kwam kosteloos een adviseur langs om te bekijken of de dekking nog wel klopt. Dat bleek dus niet het geval, omdat er in der loop der jaren flink meer waardevolle spullen waren aangeschaft.
Een korte berekening van de adviseur en onszelf liet zien dat de huidige inboedelverzekering flink onder de werkelijke waarde van de inboedel betrof. Voor een klein bedrag per maand extra werd er aan duizenden euro's extra verzekerd. Dergelijke klantenservice kan ik wel waarderen, Univé hoeft het immers niet te doen, maar doet het wel.
Ook voor autoverzekering, zorgverzekering en vroeger een brommerverzekering vrijwel altijd gebruikgemaakt van Univé, en zonder problemen. Elke keer werd er netjes uitgekeerd om kosten te dekken.
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 3 |
Dekking: | 3 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 3 |
Zeer slechte verzekering maatschappij. Slecht afhandelen van schade en zeer traag. Toch relatief duur bij verborgen kosten.
Af te raden.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 7 |
Heel vaak is Unive de goedkoopste verzekering, als je bijvoorbeeld meerdere verzekeringen hebt lopen bij hen.
Ik vind de service erg goed. ik heb enige tijd geleden iets gewijzigd. Ik werd toen direct teruggebeld en heb toen samen met Unive de mogelijkheden van de verzekering doorlopen. Ze hebben me het één en ander uitgelegd en samen hebben we gekeken welke verzekering het beste bij mij paste. Ik vind dit erg goed, dat zij zo actief reageren op klanten.
Het enige wat ik wel jammer vind is dat je niet overal bijv iets kan repareren. Een voorbeeld hiervan is je ruit. Dit moet bij een erkende leverancier en kan dus niet bij mijn garagehouder, waar ik wel altijd zeer goede ervaringen mee heb. Maarja als dit het ergste is. Ik ben verder zeer tevreden.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 7 |
Univè staat natuurlijk bekend als de verzekering zonder oog te winnen. Vorige maand heb ik een aanrijding gehad, waarbij ik van achteren ben aangereden. Gelukkig zonder letsel.
Ik heb dit direct bij de verzekering gemeld en heb rechtsbijstand ingeschakeld. Ik werd vanaf het begin al niet zo best geholpen. Ik werd ontzettend veel doorverbonden en ze leken het maar niet te begrijpen.
Al die tijd ben ik zeer slecht op de hoogte gehouden. Ik heb elke keer zelf terug moeten bellen terwijl zij dit zouden doen. Uiteindelijk ben ik even goed kwaad geworden. Misschien ook niet helemaal netjes, maar ik betaal hier elke maand geld voor, en zij zijn die specialisten niet ik....
Toen heb eindelijk te horen gekrgen wat er precies aan de hand was en kreeg ik te horen dat ik de schuldige was.... Nog gekker, ook had de garage de opdracht gekregen om de motor te veilen, wat totaal niet de bedoeling was!
Ik vind het echt schandalig, voor mij is het echt niet de beste verzekeraar. Ik ben op dit moment ook op zoek naar een andere verzekering. Ook al hebben ze hun excuses aangeboden en ook al zijn ze de goedkoopste. Ik betaal liever wat meer, zodat ik minder ellende heb!
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 4 |
Dekking: | 2 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
de beste voorbeeld van het 'van het kasje naar de muur'-model... werkelijk een stel ambtenaren op een 0900-callcenter met nul-verstand van service-verlenen....
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik heb gelukkig nog geen ongeluk of aanrijding gehad met mijn scooter. Wel heb ik goede ervaringen met Univé. Je kan altijd op ze rekenen, ze zijn erg betrouwbaar. ik had een nieuwe verzekeringskaart nodig en ik had deze binnen 1 werkweek binnen. Ik heb ook nog een vraag gehad waarbij werd beloofd dat ze zouden terugbellen. Normaal kun je dan een paar dagen later zelf bellen, maar Univé belde de volgende ochtend al! Echt een prima verzkering
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 2 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Ik heb bij unive een bromfietsverzekering. Op 18 januari wijzigde ik mijn adres. Op 22 januari wijzigde Unive dit weer naar een adres waar ik al 1,5 jaar niet meer woon. Omdat een automatische incasso bij mij niet mogelijk is stuurt unive herinneringen naar mijn oude adres, deze ontvang ik dus niet. 3 maanden later een brief van het RDW, mijn bromfiets is niet verzekerd en ik krijg een boete. Ik heb Unive hier over gemaild en ze geven toe dat ze de brieven naar een adres hebben gestuurd wat ze zelf per ongeluk verkeerd in het systeem gezet hebben. Maar ze kunnen de bromfiets niet met terugwerkende kracht verzekeren omdat ik zelf op mijn bankrekening had kunnen zien dat ze de bedragen niet konden afschrijven. Dit klopt niet want mijn rekeningoverzicht geeft dit niet aan. Het is toch belachelijk dat ik een boete van 330 euro moet betalen omdat hun de herinneringen naar een verkeerd adres sturen? Ze zijn weer een klant kwijt hoor, maar daar zullen ze niet mee zitten. Ik heb ze gewezen op hun eigen Algemene Voorwaarden waarin staat dat je 30 dagen de tijd hebt om je maandtermijn te voldoen na ONTVANGST van het betalingsverzoek. Dit verzoek heb ik, naar hun eigen zeggen, nooit ontvangen. Ben benieuwd wat meneer de rechter hier van vindt :)..