Handige informatie
Ervaringen op Verzekeraar.nl
Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.

De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7

Verzekering ervaringen (939)



Sorteer recensies op:
Absoluut geen klachten over uitvaartverzekeraar Yarden Totaalscore: 8.4
Maandpremie: 8  
Eigen risico: 8  
Dekking: 8  
Klantenservice: 10  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 8.4
Door Gea op donderdag 16 november 2017 over Yarden Uitvaartverzekering

Bij ons heeft Yarden eveneens een positieve indruk achtergelaten. Onlangs moesten wij afscheid nemen van een familielid waar iedereen wel een hechte band mee had, mijn oma. Ik kan niet anders zeggen dan dat Yarden een fantastische rol heeft gespeeld bij het regelen van de uitvaart. Het was bovendien een enorm verschil vergeleken met de uitvaartverzekeraar van mijn opa (volgens zeggen was dit Interpolis), die de uitvaart juist op heel oncomfortabele wijze regelde. Yarden neemt duidelijk de tijd, controleert dubbel of alles naar wens is, om daarna een uitvaart in gang te zetten die geen klachten oplevert onder de nabestaanden. Daarvoor geef ik graag mijn waardering met een positieve beoordeling.

klantvriendelijkheid is slecht Totaalscore: 6.0
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 6  
Dekking: 8  
Klantenservice: 3  
Voorwaarden: 6  
Totaalscore: 6.0
Door leeuwe op woensdag 15 november 2017 over AnderZorg Zorgverzekering

ik ben reeds zolang anderzorg bestaat verzekert bij hun met een zorgverzekering nu heb ik een brief ontvangen dat ik naar menzis over moet terwijl anderzorg wel zorgverzekeringen blijft aanbieden ik kan geen kontakt meer met anderzorg krijgen maar wil wel graag de polis voorwaarden inzien om ev een vergelijk te kunnen maken met de opgedrongen verzekeraar,menzis .
maar uit hun online verhaal blijkt dat zij alleen maar jongen mensen willen verzekeren ik ben blijkbaar te oud kan dit zomaar?

Anderzorg handelt goed af en kost niet veel Totaalscore: 7.8
Maandpremie: 9  
Eigen risico: 7  
Dekking: 7  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.8
Door Anna op dinsdag 14 november 2017 over AnderZorg Zorgverzekering

Anderzorg is mij dit jaar uiterst goed bevallen. Dat ze de zorgpremie volgend jaar niet de lucht in gooien overtuigt me ervan om gewoon verzekerd te blijven bij ze.

Ik heb geen super uitgebreide ervaring met Anderzorg. Ik heb door het jaar hen wel 3x contact met ze gehad met betrekking tot mijn kinderen, ik kijk positief terug op al deze afhandelingen, ook van de betalingen aan de zorgverleners.

Enthousiast dat ik terug kan naar Salland Zorgverzekeringen! Totaalscore: 7.8
Maandpremie: 9  
Eigen risico: 9  
Dekking: 7  
Klantenservice: 7  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 7.8
Door A.Y. op zondag 12 november 2017 over Salland Zorgverzekering

In 2016 was ik klant van Salland Zorgverzekeringen en besloot ik voor 2017 naar FBTO over te stappen om te besparen op zowel de basis- als aanvullende dekkingen. Mijn ervaring met Salland was opvallend veel positiever dan mijn jaar bij FBTO. Dat maakt mij zeer enthousiast over de 11 euro lagere premie die Salland heeft aangekondigd, in tegenstelling tot de 2 euro hogere premie die FBTO zal rekenen. Dat betekent dat ik in 2018 weer terug kan naar Salland zonder een negatieve impact op mijn maandelijkse lasten. De flexibele modules van FBTO leken op papier grandioos, alleen heb ik er totaal geen gebruik van gemaakt en moeten de twee grootste aanvullende dekkingen (tand en fysio) al aan het begin van het jaar afgesloten worden. Klinkt leuk dus, maar in de praktijk totaal niet nuttig, die modules van FBTO. Salland is echter ook niet voor iedereen, alleen wie in Gelderland of Overijssel woont, kan daar een zorgverzekering afsluiten.

Jaren tevreden klant, begin te twijfelen over contractverlenging. Totaalscore: 7.2
Maandpremie: 5  
Eigen risico: 7  
Dekking: 8  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.2
Door Rich op zondag 12 november 2017 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Maandpremie: 5
Dekking: 8
Klantenservice: 8
Voorwaarden: 8

Zo luidt mijn beoordeling over Zilveren Kruis, vooruitkijkend naar 2018. Alle grote zorgverzekeraars hebben de nieuwe premies publiekelijk gemaakt, met Zilveren Kruis als duurste van allemaal.

Dat Zilveren Kruis misschien wel over de beste klantenservice beschikt ben ik het volkomen mee eens. Er komt echter een punt waar je prijs en kwaliteit moet afwegen met de rest van de verzekeringen op de zorgmarkt. Dat maakt het voor mij heel lastig om definitief voor Zilveren Kruis te kiezen in 2018.

In andere woorden, ik twijfel nog hardop of ik wel zo blij ben met de natura zorgverzekering van Zilveren Kruis, om mijn contract bij hen te verlengen.

Belabberde klantenservice, premieS doen ze nog rustig wat verder omhoog. Totaalscore: 6.4
Maandpremie: 6  
Eigen risico: 7  
Dekking: 7  
Klantenservice: 5  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 6.4
Door Joost S. op donderdag 9 november 2017 over Delta Lloyd Zorgverzekering

Op basis van mijn ervaringen met Delta Lloyd in 2017 was ik al min of meer van plan om in 2018 over te stappen naar een andere zorgverzekering met vrije zorgkeuze. Dat gevoel is slechts sterker geworden nu ik de nieuwe Delta Lloyd premie voor 2018 te horen heb gekregen. Dat ik al van plan was over te stappen heeft eigenlijk uitsluitend te maken met de belabberde klantenservice van deze verzekeraar. Ze vertellen je aan de telefoon wat je wilt horen, maar zodra de telefoon op de haak gaat zijn ze je vergeten. Terugbellen doen ze niet, dus kun je zelf overal achteraan. En nu komen de hogere premies voor de verzekering en aanvullende verzekeringen (+10%!) daar nog even bij om Delta Lloyd nog minder aantrekkelijk te maken. Het is mijn plan om zo lang mogelijk onder de 140 euro premie per maand te blijven, dus moet ik wel z.s.m. weg bij Delta Lloyd.

En de zorg wordt in 2018 weer eens duurder, schokkend! Totaalscore: 7.4
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 7  
Dekking: 8  
Klantenservice: 7  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.4
Door Frank op donderdag 9 november 2017 over OHRA Zorgverzekering

Vrij teleurgesteld dat OHRA volgend jaar de maandpremie met zo'n slap excuus verhoogt met ruim 3 euro per maand. Het ergst is nog wel dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen "nette" en "foute" verzekerden. € 108 per maand vind ik een hoop geld voor een basisverzekering, zelfs met vrije zorgkeuze, als iemand die helemaal nooit ziek is omdat ie nog iets energie steekt in een gezonde leefstijl en een voedzaam dieet. Dit laat wat mij betreft alleen maar zien dat ons huidige zorgsysteem keihard faalt en slechts perfect uitpakt voor de farmaceutische industrie om grof geld te blijven verdienen aan "chronisch" zieken die te dom zijn om te stoppen met roken en te stoppen met het vreten van hele blokken kaas en pakken boterhamworst, het liefst nog in combinatie met elkaar voor optimale smaak. Maar hey, gelukkig betalen de gezonde mensen ook mee, zo belandt het geld uiteindelijk met alle zekerheid in de zakken van de pillenverstrekkers. Het is een kwestie van tijd dat zorgverzekeraars een maandpremie van 200 euro per maand bekend gaan maken met een verplicht eigen risico van 1000 euro omdat Nederlanders zo graag in de voetsporen willen treden van de Amerikanen met morbide obesitas, hart- en vaatziekten, diabetes 2, hoge bloeddruk dankzij hun zoute snackjes en mentale ziektes door de met verzadigde vetten vernauwde bloedvaten in hun kop.

Om de zorgkosten te beperken is een levenslange pillenverslaving niet het antwoord, dat zal enkel bijdragen aan de kosten. Men moet eens kappen met ongezond te vreten, elke avond weer een zak chips in de ene hand en een extra large coca cola in de ander. "Groente eten? Nee, bah! Fruit eten? Nee joh, ik drink wel een keer een fruitsapje." Aldus de actuele mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.

Aan het einde van de review moet ik eerlijk blijven en perspectief houden, door OHRA een voldoende te geven. Concurrerende restitutiepolissen blijven nu eenmaal € 10 per maand duurder zonder extra voordelen te bieden over die van OHRA. Het zorgstelsel blijft om absoluut over te janken, zo slecht en oneerlijk voor wie om te beginnen al meer geld (sportabonnement/-apparatuur/-kleding, duurder biologisch eten in plaats van het dagelijks vreten van gesubsidieerde kiloknallers met roomsaus en een bak roomijs met slagroom als toetje, etc.) en tijd investeert in zijn of haar gezondheid. Aan het einde van de maand zijn we dubbel zo duur uit (met uitzondering vergeleken met 2-pakjes-per-dag-rokers) zonder er ook maar iets voor terug te krijgen... Het is ook zeker geen goed teken dat de zorgverzekeraars tot nu toe bekend hebben gemaakt dat ze reserves aanbreken om de premies voor 2018 "betaalbaar te houden". In 2019 kunnen we dus rekenen op een tientje de maand extra of nog meer, aangezien het kabinet het blijkbaar nodig vindt om het eigen risico te bevriezen?!? Want het is niet logisch dat het ongezonde volk de meeste kosten draagt? Zucht... Nog even en we kunnen allemaal aan de antidepressiva (ondanks al het bewijs dat aantoont dat het averechts werkt, zoals zoveel van de continu voorgeschreven medicijnen, maar het gaat om het idee, toch?).

Goede service, scherpe premie! Totaalscore: 9.4
Maandpremie: 9  
Eigen risico: 9  
Dekking: 10  
Klantenservice: 10  
Voorwaarden: 9  
Totaalscore: 9.4
Door Patrick van D. op maandag 6 november 2017 over Monuta Uitvaartverzekering

Ik heb een uitvaartverzekering, omdat ik niet de financiële middelen heb om straks ineens € 10.000,- neer te leggen. Ik ben erg blij dat ik tegen een scherpe premie voortaan goed voorbereid bent en mijn nabestaande niet ineens met hoge kosten achter te laten. Tot op heden ben ik erg blij met Monuta en hoop ik dat mijn volgende ervaring nog heeeeel lang op zich laat wachten ;)

zeker een aanrader!

Van duur naar duurder Totaalscore: 5.8
Maandpremie: 6  
Eigen risico: 7  
Dekking: 6  
Klantenservice: 5  
Voorwaarden: 5  
Totaalscore: 5.8
Door D.K. op zondag 5 november 2017 over AllSecur Autoverzekering

Voor de prijsklasse waarin de autoverzekering van Allsecur ligt ben ik best wel teleurgesteld in de nadelige voorwaarden die ze aanbieden. Zo moest ik zelf ineens ontdekken dat mijn schadevrije jaren waren teruggeschroefd en dat ik als gevolg daarvan ook ineens aan een premieverhoging van bijna 50% moest gaan geloven (Allsecur is om te beginnen bij lange na al niet de goedkoopste). Een waarschuwing of simpel berichtje kon er niet vanaf.

Ik heb Allsecur direct opgezegd omdat ik niet akkoord ging met de nieuwe premie die ik moest betalen, en waarom zou ik, als de premie lager kan en de voorwaarden een stuk beter?

Bij duidelijke sporen van inbraak betaalt ING 2x toch niet uit Totaalscore: 2.6
Maandpremie: 5  
Eigen risico: 5  
Dekking: 1  
Klantenservice: 1  
Voorwaarden: 1  
Totaalscore: 2.6
Door Anoniempje op vrijdag 3 november 2017 over ING Inboedelverzekering

Tot twee maal toe heb ik in de afgelopen 13 jaar gebruik proberen te maken van mijn inboedelverzekering bij ING. In allebei de gevallen was er bij mij ingebroken met absoluut duidelijke sporen dat dit ook werkelijk gebeurd was. Nou zou ieder weldenkend mens het vanzelfsprekend vinden dat ING mij tot twee maal toe de schade heeft vergoed dankzij het feit dat ik 13 jaar lang netjes mijn premie heb betaald voor de inboedelverzekering. Nou komen die mensen bedrogen uit, net als ik, want ING heeft in allebei de situaties reden gevonden om NIET uit te betalen. Voor een verklaring hoef ik de bank ook niet te benaderen, ik krijg enkel excuusjes.
Na de eerste keer heb ik ING duidelijk nog voordeel van de twijfel gegeven, misschien dat ik zelf iets over het hoofd had gezien of wat dan ook, maar nu is het gewoon overduidelijk dat ING een verzekeraar is die koste wat het kost niet uitbetaalt.
Mijn rekeningen en verzekeringen heb ik direct overgezet naar andere partijen (inboedelverzekering naar Univé, waar ik tegelijkertijd ook minder premie betaal en beter behandeld word). ING is gewoon niks waard.

Ons pand Verzekeraar.nl
Vergelijk, kies en bespaar
Contact
Over Verzekeraar.nl:
Zij gingen u voor

Aantal vergelijkingen
door bezoekers in de
afgelopen 7 dagen:

14560
Vergelijk op Verzekeraar.nl o.a.: Monuta ANWB Ohra Inshared Centraal Beheer Achmea Unive Hema