Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
maand prema mag wel lager, verder alles goed
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Perfecte afhandeling nadat we een zwaar ongeluk hadden gehad. Helaas hadden we zelf geen all risk verzekering afgesloten. Gelukkig wel een hele goede inzittende verzekering. Raad ook iedereen een verzekering aan via de Hema
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik ben zeer tevreden over de zorgverzekering van de Hema, zelf heb ik wel een aanvullend pakket bij de basisverzekering afgesloten en samen dekt dit al mijn zorgbehoeftes. Qua maandelijkse kosten doet deze niet veel onder voor andere zorgverzekeraars en om twijfel weg te nemen over Hema als zorgverzekering, de Hema zorgverzekering is onder gebracht bij Menzis.
Declaraties worden snel verwerkt en dit is eenvoudig te regelen via een app op mijn telefoon. Een leuke bijkomstigheid is dat je 10% korting krijgt op aankopen bij de Hema.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 10 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 10 |
Hagelschade uitstekend opgelost. Inclusief leenauto.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 7 |
Sinds 01-01-2017 heb ik mijn zorgverzekering bij FBTO.
De premie die ik per maand moet betalen viel duidelijk voordeliger uit, vergeleken met mijn vorige verzekering DSW. Ook kreeg ik bij FBTO 3% korting wanneer ik de gehele jaarpremie in een keer zou betalen. Bij DSW 2%
De contacten die ik tot nog toe met FBTO gehad heb, waren goed tot zeer goed en ik hoop dat dit zo door mag gaan.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
alles is goed gegaan tot nu toe
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Uit minstens mijn eigen (en mensen die ik ken) zijn Besured en zeker VGZ geen goede verzekeraars, daarom was ik twee jaar geleden onderanderen overgestap naar Zilveren Kruis samen met een broer van mijn.
Ik had in december 2014 de polisvoorwaarde van meerdere verzekeraars gelezen en vergeleken naar waarschijnlijkheid van zorgkosten - vergoedingen + kosten op jaarbasis, Ik kwam toen uit op de Basis budget polis + Aanvullend 2 ster + Tand 4 ster + studenten collectiviteit korting van ongeveer € 13 per maand. Voordat ik over ging op Zilveren Kruis had ik best veel negatieve reviews tegen gekomen, maar kan daar niet bij aansluiten.
In 2015 had ik uiteindelijk meer verbruik dan ik had verwacht door een ingreep in een ziekenhuis die toen gecontracteerd was en dus eerst werd vergoed en dan net voor het einde van het jaar eigenrisico moest betalen die ik gelukkig via hun klantenservice een betalingsregeling kon treffen. Tevens had ik op jaar basis ~ € 500 tandarts premie betaald en ~ € 1.230 vergoed gekregen zonder de rekening voor te hoeven schieten. Daarnaast genoot ik dat jaar samen met mijn broer van accupunctuur behandelingen die we gretig gebruik hadden gemaakt, wel moesten we het voorschieten maar konden snel declareren via hun app en kregen de nota's meestal binnen een week vergoed. Verder vergoeden ze zonder enkel problemen mijn eerste bril van eyelove. Dat jaar had ik op jaar basis iet meer dan € 100 vergoed gekregen dan ik in totaal aan premie had betaald.
De jaar daarop dus dit jaar had ik mijn verzekering terug geschroefd naar Basis budget+ aanvullend 1 ster zonder tandartsverzekering, waar ik wel spijt heb dat ik had gedaan was toch handig geweest een tandartsverzekering te hebben. Ik heb dit jaar bijna vrij weinig zorg verbruikt.
De klantenservices is beter dan de gemiddelde (zorg)verzekering, natuurlijk had ik wel een aantal keer dat ik lang moest wachten en enkele keren niet de meest vriendelijke klantenservice gehad. All in all prima.
Ieder jaar twijfelde ik of een budget polis moest nemen of toch een natura/restitutie, omdat er niet echt veel gedeclareerde ziekenhuizen en zorgverleners zijn bij een budget polis en er letterlijk nachten van wakker had gelegen. Voor deze en het feit dat op jaarbasis € 150 vooruit ga uit mijn eigen berekeningen door over te stappen naar CZ (zonder korting) en zo ~ € 20 per maand bespaar op mijn maandpremie (dus i.p.v. 150 per maand zal ik 127 betalen voor bijna hetzelfde vergoeding). Het verschil komt voornamelijk door de vergoeding van podotherapeutische zolen die pas bij een aanvullend ster 3 vergoed worden voor een deel.
Als je een verzekering zoek die beter dan gemiddeld is, meestal een ruime dekking bied en zeker maximale verzeker wil zijn voor alternatieve zorg, tandarts of goedkopere premie bij een laser vergoeding van € 750. Dan is Zilveren Kruis no brainer.
Hoef je niet veel zorg, maar toch vergelijkbare vergoeding hebben, zeker redelijk goede vergoeding wilt voor podotherapie, bijna geen zorgen hoeven te maken over je budget polis gecontracteerde zorg, beste buitenlandse vergoeding voorwaarde waar zelfs Buitenlandse Zaken een collectiviteit heeft voor haar diplomaten (mijn broer is een diplomaat) dan is CZ een betere keus. Enige ervaring die ik heb van mijn ouders die hoge zorg verbruikers zijn dat de verzekering bijna altijd degelijk is geweest.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Ondanks dat de premies in 2017 bij alle zorgverzekeraars flink omhoog gaan, doet het ons goed te zien dat Anderzorg de goedkoopste basis zorgverzekering aan blijft bieden.
In 2011 hebben we onze zorgverzekeringen overgebracht naar Anderzorg. Sinds die tijd hebben we nog geen enkele klacht over de diensten, dekkingen en vergoedingen van de verzekeraar.
Wel jammer is dat het betalen van de premie per kwartaal, halfjaar of jaar, in principe geen enkel voordeel oplevert. Ze geven maar 1% korting in de eerste 2 situaties en 2% korting als je per jaar betaalt. Dan heb je het gewoon over bedragen die het eerder onaantrekkelijk dan aantrekkelijk maken. Ook is een collectiviteitskorting niet mogelijk. Wel weer fijn is om het eigen risico van 385 euro gespreid te kunnen betalen, over een periode tot 10 maanden.
Verder is Anderzorg uitstekend bereikbaar. Van facebook tot twitter tot whatsapp, e-mail en telefoon, kies je favoriet en je kunt de klantenservice best snel bereiken.
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Zelden zo’n beroerde verzekeraar meegemaakt. Zijn erg goed in het digitaal dossier, elk jaar de premie verhogen en geld verdienen over de rug van hun verzekerden heen. Werken samen met HerstelDirect in geval van schade. Mocht dit ooit voorkomen, vermijd deze partij als de pest. Hebben ons letterlijk (!) drie maanden in zowel de regen als de drup laten zitten en komen hun afspraken absoluut niet na. Toen wij van ellende de schade door een andere partij lieten repareren, bleek de originele opgave van SchadeDirect 3,5x ook nog zo hoog te zijn als de herstelkosten bij een echte dakdekker (zo krijg je de kosten en premie inderdaad omhoog). Met een klacht over deze partij en de schade afhandeling wordt niets gedaan.. Uiteindelijk heeft Inshared niets hersteld maar brengt wel 150 euro aan eigen risico in rekening voor het aanmelden van de schade. Doe jezelf een plezier en ga naar een echte verzekeraar, die paar euro besparing zijn de ellende bij schade absoluut niet waard. Ik zet nu alles over.
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 1 |
Zeggen dat je iets vergoed en het dan vervolgens niet doen. Alsof ik voor de lol zorgkosten maak. Boefjes bij Menzis!