Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Czdirect gaat goed mee met de tijd in de zin dat veel online en via de smartphone geregeld kan worden. Ze maken whatsappen mogelijk (binnen 2 uur antwoord) en werken ook aan een andere app ("app de dokter") waar een deskundige antwoord geeft op gezondheidsvragen. In de toekomst belooft czdirect dat deze app ook gebruikt kan worden voor het bestellen van herhaalrecepten en voor het maken van een afspraak met de huisarts. Mijn mening en impressie over czdirect is tot nu toe best positief.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik vind de zorgverzekering van cz goed en ook redelijk goedkoop. Voor mij is dat een voordeel omdat ik nog student ben en niet een jaar lang vast wil zitten aan hoge kosten voor een verplichte verzekering. Op hetzelfde moment wil ik ook geen minimale basisverzekering.
Wanneer ik hulp nodig heb om iets beter te begrijpen dan kan ik altijd bij de klantenservice terecht voor een snel en goed uitgelegd antwoord. De website is echter ook erg handig om de meeste antwoorden zelf al te vinden.
Tot nu toe zijn mijn ervaringen met de zorgverzekering van cz alleen nog maar goed geweest.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 9 |
Ook volgend jaar is CZ van de grote verzekeraars weer degene met de goedkoopste restitutieverzekering. Als langdurige klant van de zorgverzekering van CZ ben ik meer dan positief over hoe zij zich opstellen als centrale bemiddelaar en hoeveel rekening zij met mij houden als iemand die veel zorg nodig heeft. Meerdere keren is het gebeurd dat er aan de kant van de zorgverlener een financiele of leveringsfout werd gemaakt. CZ heeft altijd zo snel mogelijk voor een oplossing weten te zorgen. Dat de verzekeraar zich zo op haar klanten richt en mij zelfs een beterschapskaartje heeft toegestuurd, kan ik alleen maar toejuichen. Zulke persoonlijke en spoedige service is gewoon absoluut top!!
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
AnderZorg is een internetverzekeraar die de kosten voor haar zorgverzekering laag kan houden vanwege het feit dat zij het meeste via het internet regelt.
Als iemand die altijd mailt of indien beschikbaar chat in plaats van belt, vind ik het allemaal wel prima. Ik kan geen ervaringen melden wat de telefonische klantenservice betreft.
Ik ben AnderZorg zelf op het spoor gekomen door sites als verzekeraar.nl en independer.nl door te bladeren. De ervaringen met AnderZorg waren meer dan positief genoeg om de beslissing te maken om toch over te stappen.
In eerste instantie was ik niet overtuigd dat overstappen naar deze goedkopere zorgverzekering wel goed uit zou pakken, maar die twijfels zijn allang verleden tijd!
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
De zorgverzekering van OHRA valt onder die van de CZ-groep en heeft daarmee gelijk een goed gerespecteerde basis. Voordeel van OHRA is natuurlijk dat het een prijsvechter is en dat valt ook in de combinatie van de maandprijs én kwaliteit van de zorgverzekering terug te zien. OHRA biedt namelijk een échte restitutiepolis aan voor een maandelijks tarief dat zelfs met de goedkoopste naturapolissen kan concurreren. Het verschil in kwaliteit is daardoor ook gelijk fors, omdat er bij OHRA de best mogelijke keuzevrijheid voor zorgverleners wordt aangeboden. Ter vergelijking zou de klant bij de concurrenten met een naturapolis 25 tot 35 procent van de kosten zelf moeten dekken. Zelfs in 2017 houdt OHRA de maandelijkse premie zo laag mogelijk, want ze hebben een van de kleinste tariefverhogingen doorgevoerd voor dat jaar, vergeleken met de rest van de zorgverzekeraars.
Is OHRA een aanrader op basis van maandpremie en kwaliteit? Absoluut. Een betere aanbieder is er momenteel niet.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Op de site van czdirect.nl gezocht naar een vraag waar ik geen antwoord op kon vinden, super handig dat ik live een chat met een medewerker kon openen om alsnog antwoord op mijn vraag te krijgen, ik hoefde slechts een paar minuten te wachten. De site is verder ook super handig omdat ik alle belangrijke informatie over de actuele staat van mijn zorgverzekering kan zien nadat ik inlog.
De zorgverzekering van czdirect.nl is al super voordelig ook al heb ik aanbiedingen gehad van andere zorgverzekeraars waar het nog net 1 of 2 euro per maand goedkoper kan. Voor mij hoeft dit allemaal niet omdat ik ten eerste zelf tevreden ben over de kwaliteit van czdirect.nl en ook op het internet ervaringen lees van tevreden klanten, ten tweede lees ik minder goede ervaringen over de andere zorgverzekeraars, voor mijn idee en gevoel zit ik super bij czdirect.nl.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Drie jaar geleden met nog steeds heel veel tevredenheid overgestapt naar Anderzorg omdat ik de hoge kosten bij mijn vorige zorgverzekeraar goed zat was. Per jaar bespaarde ik destijds al zo'n 150 euro door over te stappen en nu zit het verschil zelfs boven de 200 euro. Het bijzondere is ook nog dat ik helemaal geen belangrijke dingen heb in hoeven leveren en wel heel veel bespaar. Het enige merkbare verschil zit in de premie dus kan ik niet zeggen dat ik ook maar een moment spijt heb gehad van mijn overstap naar de zorgverzekering van Anderzorg.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
Voor een restitutiepolis met vrije keuze voor zorgverleners heeft FBTO een relatief gezien goedkope zorgverzekering in het aanbod. Dit is samen met de flexibele modules een enorm voordeel omdat ik elk jaar kan beginnen met de basisverzekering en goedkoopst mogelijke maandelijkse premie en dit naar behoefte kan uitbreiden wanneer ik extra dekking nodig heb vanuit de zorgverzekering. Enig punt waar ik in dat geval rekening mee dien te houden is dat ik de modules zo laat mogelijk in het jaar activeer omdat deze alleen weer uitgezet kunnen worden vlak voordat de zorgverzekering wordt verlengd naar het volgende jaar. Ik ga bijvoorbeeld 1 keer per jaar naar de tandarts en time de activatie van de tand-module daarom pas rond die tijd om zodoende niet het hele jaar door voor een overbodige aanvullende module te hoeven betalen. Voor mij is de werking van de modules van FBTO tot nu toe financieel heel gunstig geweest en het is nog steeds een vlak waar FBTO vrij uniek in is. Voor mij reden genoeg om de zorgverzekering gewoon te verlengen (en de aanvullende modules voor het begin van het jaar weer stop te zetten!) bij FBTO.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Nooit enige problemen gehad met mijn zorgverzekering bij CZ en die verzekering draait al heel wat jaartjes mee.
Het is wel eens gebeurd dat het een paar werkdagen extra duurde voordat geld op mijn rekening werd teruggestort maar hier ga ik geen groot probleem van maken omdat het uiteindelijk goed is gekomen. Anders dan dit heeft CZ nooit een fout gemaakt.
Als je net als ons voor de Zorg-op-maatpolis kiest dan moet je wel rekening houden met geen volledige keuzevrijheid. Als je daar naar op zoekt bent dan heb je de 7 euro per maand duurdere zorgverzekering nodig (Zorgkeuzepolis). Een basispremie van 120 euro per maand gaat ons net iets te ver, vandaar onze voorkeur voor de Zorg-op-maatpolis waar alsnog meer dan genoeg vrijheid mee wordt aangeboden.
CZ heeft veel te kiezen en ik heb me er enige tijd in verdiept en blijf gewoon verzekerd met dezelfde zorgverzekering als voorgaande jaren. Met de klantenservice, dekkingen en voorwaarden zit het ook prima. Gewoon een aanrader als je het ons vraagt en op zoek bent naar een goede zorgverzekering!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 7 |
Op tijd en op heldere manier respons gekregen van ohra over een vergoeding van een bepaalde behandeling waar ik meer informatie over moest hebben. Vervolgens is de behandeling en de vergoeding er van naar afspraak verlopen. Declaraties ook gemakkelijk via de website van ohra in te dienen waarna zij het bedrag snel overboeken. Ben goed te spreken over deze zorgverzekering en heb vooralsnog geen intentie om de verzekering stop te zetten en voort te zetten bij een concurrent.