Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Unive bevalt mij uitstekend als zorgverzekeraar. Ze bieden een zorgverzekering aan die op alle fronten aantrekkelijk is: een in verhouding lage maandpremie, een prima basisdekking en ook een geschikt team dat zich inzet voor de klantenservice.
In 2016 ben ik niet alleen voor mijn zorgverzekering overgestapt naar Unive. Omdat deze verzekeraar dusdanig goed is bevallen, is ook mijn inboedelverzekering overgezet naar Unive. Voor de autoverzekering heb ik daarentegen niet voor Unive gekozen omdat mijn huidige verzekeraar op dat gebied aantrekkelijker blijft.
Unive is dus niet per se altijd een winnaar. Ben je op zoek naar een goede zorgverzekering en / of inboedelverzekering dan kan ik ze iig wel aanraden!
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 10 |
Werd met schade aan mijn auto zeer goed geholpen super tevreden
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 8 |
i.v.m hagelschade van afgelopen jaar ben ik zeer goed behandeld door interpolis. De medewerkers stonden mij steeds heel vriendelijk te woord.
DANK U
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Maandpremie.
Op dit punt scoort OHRA erg goed als zorgverzekeraar (maar natuurlijk ook bij andere verzekeringen). OHRA biedt meer dan de goedkoopste aanbieder van zorgverzekeringen en biedt op hetzelfde moment vergelijkbare kwaliteit met die zorgverzekeringen van andere aanbieders. Qua maandpremie geef ik de zorgverzekering van OHRA een 8.
Eigen risico.
Hier valt weinig over te zeggen. Deze is verplicht en wettelijk bepaald. De korting die op de maandpremie gegeven wordt bij vrijwillig verhogen is in ieder geval aantrekkelijk.
Dekking.
Op het gebied van dekking is [de website van] OHRA niet de meest duidelijke. Alles kan gevonden worden maar daar moet je als bezoeker of klant wel even wat moeite voor doen. Het gaat tenminste om een restitutiepolis waarbij je vrije zorgkeuze hebt. Er gelden wel voorwaarden voor niet-gecontracteerde zorgverleners die bovengemiddelde kosten in rekening brengen. De kans op zelf bijbetalen is dus altijd aanwezig wanneer je naar een bij OHRA onbekende zorgverlener gaat. Hier geef ik OHRA een 7.
Klantenservice.
De klantenservice van OHRA vind ik zelf absoluut goed. Geen lange reactie- of wachttijden en ook altijd een goed onderbouwd antwoord. Wederom een 8!
Voorwaarden.
Komt een beetje neer op hetzelfde verhaal als de dekking. De voorwaarden zijn prima, maar zouden wat minder ingewikkeld mogen zijn om te vinden, en in sommige gevallen, te begrijpen. Een 7.
Verdere beoordelingspunten.
- Veel gemak voor de klant (speciale app voor smartphones e.d. om jouw zorgverzekering te beheren);
- Snel in het storten van geld. Ik heb nooit langer dan 1-2 weken hoeven wachten;
- Aanvullende dekkingen (Sterk, Aanvullend, Extra Aanvullend en Uitgebreid + verschillende tandartsdekkingen) die voor iedereen wel wat te bieden hebben. Hoe de kosten hiervan met andere zorgverzekeraars vergeleken kunnen worden kan ik helaas niet zeggen.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 6 |
Voor een dergelijk dure en grote zorgverzekeraar ben ik als nog steeds jonge klant, wegens een uitzondering van een reden, geschokt over de slechte klantenservice van VGZ. Ik heb zelf uit moeten zoeken of, en zo ja welke, dienstverleners in mijn omgeving volledig of beperkt onder de dekkingen van VGZ vallen. De klantenservice kon mij bijzonder genoeg niet helpen met deze simpele vraag. Het resultaat was dat ik zelf alles uit mocht gaan zoeken als betalende klant én voor het telefoongesprek kon betalen.
Zodra ik de kans krijg om over te stappen denk ik dat VGZ mij in de toekomst niet terug hoeft te verwachten als de stand van zaken zo slecht op orde blijft. Voor de huidige stand en kwaliteit kan ik immers weinig waardering tonen...
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Deze zorgverzekeraar heeft ons altijd goed geholpen. Het hele gezin is bij cz verzekerd (kinderen gratis). Declaraties regelen we via de app en als er vragen zijn zijn ze altijd bereikbaar via telefoon of via de chat op hun website.
Een van de grotere voordelen van cz vinden we dat ze contracten hebben met veel zorgverleners. Dat hier iets meer premie per maand voor betaald moet worden vinden we niet erg. Dat is altijd nog beter dan zelf 25 procent van niet gecontracteerde zorg zelf te moeten vergoeden zoals bij goedkopere zorgverzekeraars.
Met de aanvullende dekkingen loopt de maandpremie wel vrij snel op en dat is een stuk minder mooi omdat deze dekkingen toch eigenlijk wel nodig zijn. Voordeel is wel dat er per persoon de juiste, passende dekkingen gekozen kunnen worden.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 10 |
Dekking: | 10 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 10 |
Wij staan werkelijk versteld van Interpolis, wat een begrip voor onze situatie! Ik voel me een gewaardeerde klant en niet zoals bij sommige andere verzekeraars een nummertje. Ze dachten met ons mee en waren zeer service gericht. Ik ben blij dat we bij Interpolis verzekerd zijn!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
In de eerste paar weken leek het er op dat ik de overstap naar Besured sterk zou berouwen omdat de boel administratief niet verwerkt en op orde was. Toen ik belde voor vragen kon mijn klantinformatie namelijk niet gevonden worden in hun systeem.
Gelukkig duurde het niet lang voordat bovenstaande wel juist verwerkt was. Vervolgens heeft Besured zich van een veel betere kant laten zien waar ik wel positief over mag zijn.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de nieuwe premies van Besured voor 2017. Voor mijn gevoel zit ik wel goed bij ze.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
2016 was het eerste jaar dat ik de zorgverzekering van OHRA een kans heb gegeven en tot nu toe is dat mij heel goed bevallen. Ik vind het erg fijn dat verzekeren bij OHRA voornamelijk online verloopt en ook hebben zij een goed werkende app beschikbaar om declaraties in te dienen en belangrijke gegevens in te zien. Voor mij is deze zorgverzekering zeker het verlengen waard, maar we zullen eerst moeten zien of ze aantrekkelijk blijven met de premie zoals in 2016 wel het geval is / was met een maandpremie van onder de 100 euro.
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 4 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 3 |
Mijn moeder is naar Turkije gegaan op vakantie is ze van de stoel gevallen naar spoedeisende hulp geweest en omdat er veel behandelingen is geweest willen ze het niet vergoeden.Ze is gronisch ziek en daarom hebben ze meerdere dingen onderzocht.
En nog 1 punt als je wat moet betalen aan VGZ moet dat binnnen paar dagen gebeuren maar, als je iets terug krijgt dan kan je daar maanden op wachten.
December stappen we met hele familie over naar een ander.