Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 5 |
De voorwaarden en klantenservice van vgz zijn minder goed dan gemiddeld. Unitedconsumers lokt nieuwe klanten naar vgz met een leuke korting van 10% maar laat de klant vervolgens moeilijk doen om die korting ook echt te krijgen, vandaar dat je uiteindelijk ook nog eens de hoofdprijs voor je zorgverzekering betaald als je niet oplet. Ik houd niet zo van zorgverzekeraars en tussenpersonen die kleine lettertjes hanteren, vandaar dat ik deze 2 partijen ook weiger aan te raden. Ik ben er zo snel mogelijk weg...
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 5 |
VGZ is op het hele internet zo'n beetje de slechtst beoordeelde zorgverzekeraar van ze allemaal, iets waar ik het volledig mee eens ben! Ze zijn ten eerste erg duur en maken er vervolgens administratief ook nog eens een pleuriszooi van, van dubbel of onterecht declareren en niet terugbetalen tot het ongevraagd uitzetten van aanvullende verzekeringen die de klant heeft, zodat deze na verloop van tijd er achter komt dat hij zelf de volle pond van de tandartsrekening mag gaan betalen, zeg maar rustig een paar 100 euro! Daarnaast zijn de aanvullende verzekeringen óók erg duur en zijn de dekkingen ervan matig, vergeleken met andere partijen op de markt.
Kortom, de zorgverzekering van VGZ is het absoluut niet waard. U zal ongetwijfeld net als ik ervaren dat er vanuit het niets onverklaarbare bedragen worden afgeschreven en dat de helpdesk "van niks weet" en niet kan helpen.
Maandpremie: | 10 |
Eigen risico: | 10 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
Na altijd verzekerd geweest te zijn bij cz zelf, nu al enkele jaren verzekerd bij czdirect omdat dit dochterbedrijf toch een stuk goedkoper is dan cz. Op het gebied van kwaliteit van de basisdekking heb ik niet in hoeven leveren, tenminste niet op de dingen die belangrijk zijn voor mij. Het meeste loopt wel via het internet maarja, dat krijg je als je een lagere premie hoeft te betalen.
Bovenop de basisverzekering van czdirect heb ik de aanvullende basic dekking zodat ik toch verzekerd ben voor een groot deel van de tandarts kosten. Dit is eigenlijk het enige gebied waar ik ook echt ooit kosten maak, ben verder nooit ziek etc.
Czdirect is ook behulpzaam voor mensen die nog niet helemaal weten wat ze af moeten sluiten. Door online een vragenlijstje in te vullen weet je gelijk welke dekking bij jou past en wat je gaat betalen per maand of per jaar.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 8 |
Altijd erg goede ervaringen gehad met Interpolis en de Rabobank.
Deze zorgverzekering wordt glashelder genoemd en zo is het ook maar net. De voorwaarden en dekkingen zijn vanaf het begin duidelijk.
Hiernaast is de zorgverzekering van Interpolis (zeker met de collectiviteitskorting) helemaal niet zo duur als andere grote verzekeraars (CZ, Unive, Zilveren Kruis, Menzis etc.).
Er zijn wel zorgverzekeraars die de declaraties sneller uitbetalen en dit is ook het enige minpunt van Interpolis, maar dan moet je in mijn ogen wel echt een hele grote zeurpiet zijn om daardoor niet te kiezen voor de zorgverzekering van Interpolis. Verder is het product gewoon hartstikke goed en wordt er prima service aangeboden.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Als voormalig tevreden klant van Unive ben ik overgestapt naar de zorgverzekering van CZ omdat ik niet blij was met de grove verhoging van de premie bij Unive. Over de service van Unive was ik echter altijd zeer tevreden waardoor ik op dit gebied niet per se een verbetering verwachte bij CZ, en ook zeker omdat zij de grotere verzekeraar zijn. Dit is me echter heel erg meegevallen, want de service van CZ is net zo goed als die ik bij Unive gewend was. Beide zorgverzekeraars zijn naar mijn mening erg betrokken bij hun klanten, alleen betaal je bij de één een stuk meer dan bij de ander.
Verder heb ik altijd alles telefonisch en in levende lijve afgehandeld met betrekking tot zorgzaken, en dit sinds mijn overstap naar de zorgverzekering van CZ voor het eerst online geprobeerd via Mijn CZ, wat dan echt een wereld van verschil is zo makkelijk! Daar had ik veel eerder mee moeten beginnen!
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Twee dagen na overlijden van ouder konden wij de uitbetaling van axent al in ontvangst nemen.
De mensen die bij axent werken ervaar ik als prettig. Vragen worden niet met haast weggewerkt maar echt duidelijk uitgelegd.
Het was wel even gezeur toen axent net de uitvaartverzekeringen van aegon had overgenomen. Toen was het nog de vraag of wij over zouden gaan tot afkopen of door zouden gaan bij deze uitvaartverzekeraar. Achteraf toch blij dat we er zijn gebleven, een veel betere dienstverlening van een uitvaartverzekeraar zit er niet snel in.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Door het horen van veel goede ervaringen over de ohra zorgverzekering al in 2006 naar hen overgestapt en nooit spijt van gehad. Klantenservice hoeft maar 1maal gebeld te worden om problemen op te lossen. Ook per e-mail wordt er duidelijk en snel gereageerd op vragen of problemen. Prijstechnisch gezien is de ohra zorgverzekering bijzonder goed omdat de kosten erg laag zijn terwijl de service van goede kwaliteit is. De informatie die ohra biedt is duidelijk en altijd overzichtelijk. Enige nadeel is dat het eigen risico elke keer weer omhoog moet van het kabinet, maar dat kan ik moeilijk ohra gaan verwijten.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Heel 2015 klachtloos gebruik gemaakt van de zorgverzekering van czdirect, dit was het eerste jaar dat ik klant ben geweest van deze verzekeraar. Ik hoop dat ze volgend jaar ook zo goedkoop zijn dan zal ik er zeker klant blijven.
Redenen voor tevredenheid zijn het snel afhandelen van digitaal in te dienen declaraties, de lage zorgpremie, de snelle overstap welke natuurlijk geheel door czdirect werd geregeld en het gebruik van hun website voor het inzien van gemaakte zorgkosten en declareren.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 8 |
Bij deze verzekering altijd goede adviezen, wordt niet moeilijk gedaan bij problemen,erg tevreden!!!
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 5 |
Wat is dat toch waardeloos...... Bel je de klantenservice op om te vragen waarom er nog steeds maandelijks een premie wordt afgeschreven, terwijl ik keurig mijn verzekering heb opgezegd......krijg je als antwoord dat er alleen telefonisch geholpen kan worden als het om een zorgverzekering gaat!
Ik heb het bedrag gelukkig op tijd gestorneerd en de automatische incasso geblokkeerd! Niet mijn fout dus, ik heb de verzekering opgezegd, maar als ik even wil uitleggen waarom ze geen geld meer kunnen afschrijven moet ik dat omslachtig per email doen.... Hema, zorg ervoor dat jullie álle klanten die verzekeringen bij jullie afsluiten telefonisch kunt helpen (ook al is een product online afgesloten)!
Ik vind, als er zich problemen voordoen of als iemand een klacht heeft, het wél zo netjes dat je iemand persoonlijk te woord staat....voor mij géén Hema-verzekeringen meer in de toekomst.