Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Een riolering probleem en duurde weken voordat ze eindelijk reageerde.
Omdat ik een kleien gevolgschade had heb ik gemeld dat dit nihil was.
In de kleine letters staat dat schade alleen wordt betaalt als er gevolgschade is, wat ze express niet vertelde toen mij gevraagd was of ik gevolgschade wil indienen. Reparatie koste me heel veel en uiteindelijk hebben ze niet betaalt. Ben hier al bij weggegaan deze maatschappij licht mensen op waar het kan en heeft een bewust beleid van probeer niemand een cent te betalen al hebben ze daar recht op, en vertel ze niets of verberg waar ze wel recht op hebben zodat ze een schade hopelijk verkeerd indienen ... slecht en blijf hier ver van weg!
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 7 |
Langere tijd zorgverzekerd geweest bij Unive maar dit is het laatste jaar voor mij. Ondanks dat ze stellen geen winstoogmerk te hebben, ligt de premie super hoog in 2015. Voor nieuwe klanten is het eerste jaar best aantrekkelijk maar bestaande klanten gaan er flink op achteruit. Op de service en tijd die het kost om uit te betalen ben ik ook nooit gek geweest.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
Het geld garant uitvaartplan van ardanta geeft de optie om gewoon een bedrag uit te laten keren bij overlijden in plaats van dat er voor een dienstenpakket wordt gekozen. Voordeel hiervan is dat het geld vrij te besteden is en alles dus helemaal zelf geregeld kan worden. Deze optie komt bij meer uitvaartverzekeraars voor dus is ardanta niet de enige die deze mogelijkheid biedt, hoewel ze wel probeert deze indruk te wekken. Dat terzijde hebben wij voor het geld garant uitvaartplan van ardanta gekozen omdat er onder andere emotionele nazorg t.w.v. 500 euro inbegrepen is en de voorwaarden over het algemeen ons beter aanspraken.
Wij hebben nog geen idee hoe we onze uitvaarten willen laten verlopen, dan is het beter om gewoon te kiezen voor de keuzevrijheid van zo'n uitvaartplan en hoeven er geen plannen gewijzigd te worden zodra iemand hier van gedachten veranderd over hoe de uitvaart er uit moet komen te zien.
De verzekeraar heeft verder een goede indruk afgegeven en de premie voor de uitvaartverzekering is niet te hoog.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Inshared heeft het voor mij altijd goed gedaan. Voor iedereen hebben ze wel een passende autoverzekering, zowel voor WA, beperkt casco als all risk. Binnen beperkt casco is er keuze uit 2 verschillende dekkingen, waarvan er 1 een standaard beperkt casco is en de 2e tussen beperkt casco en all risk zit. Ik had zelf de tussenliggende dekking tot mijn auto te oud werd om hem nog langer zo te verzekeren. Sindsdien heb ik mijn verzekering eenvoudig over kunnen zetten naar WA. Ook met de aanvullende dekking voor 24/7 pechhulp heb ik goede ervaringen. Voor de premie die ik betaal vind ik de producten van Inshared absoluut boven verwachting.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Ohra valt onder de goedkope voor de zorg. Zeker met de basisverzekering bij het standaard eigen risico is dit duidelijk. Om daar ook nog vrije zorgkeuze bij te hebben, mobiel te kunnen declareren en al die andere eenvoudige voordelen, daar ben ik allemaal heel positief over.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Ik heb me door de consumentenbond over laten halen om de inboedelverzekering van aegon te nemen. Door de verhouding tussen prijs en kwaliteit kwam deze als 1 van de besten inboedelverzekeringen uit de bus.
Hiervoor nooit ervaringen opgedaan met enig product van aegon. Maar nu kan ik best zeggen dat in ieder geval de inboedelverzekering heel goed bevalt.
- Snel geregeld. Het afsluitproces is super simpel.
- Lage premie per maand.
- Goede beoordelingen door o.a. consumentenbond.
- Goede standaarddekking en helemaal naar eigen wens uit te breiden.
- Communicatief en klantgerichte verzekeraar.
- Garantie tegen onderverzekering.
Er zijn ook een paar nadelen maar die vind ik persoonlijk goed te begrijpen. Zoals een maximale vergoeding van 500 euro voor spullen die uit een auto gestolen worden... wie bewaart er zo veel in een auto? En sieraden uit huis tot maximaal 12500 verzekerd of je moet een kluis kopen... zoveel geld geef ik in 3 levens nog niet uit aan sieraden. In mijn ogen is en blijft dit een goede en zeker ook eerlijke inboedelverzekering van aegon met begrijpelijke voorwaarden en "nadelen".
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 3 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 2 |
Sinds Salland verzekeringen is overgenomen door ENO is het een chaos. Administratief is het grootste drama. Zo ontvingen we bericht dat we niet langer verzekerd waren en een boete zouden ontvangen, dit alles omdat Salland had verzuimd de juiste gegevens door te geven aan de toezichthouder. overzicht op de betalingen was een groot probleem. Bedragen niet overmaken, andere bedragen dubbel uitbetalen, verkorte betaaltermijnen eigen risico etc. Al met al heb ik er dagen aan moeten besteden om alles uit te zoeken. Dan de ergernis dat Salland , ondanks dat men zelf de fouten begaat, snel een incassobureau inschakelt. Wij hebben god zij dank deze onprofessionele ziektekosten verzekering kunnen verlaten om er ook nooit meer terug te keren. Doe er je voordeel mee, en sluit elders een ziektekostenverzekering af.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 7 |
In 2014 hebben we een uitvaart moeten regelen met Monuta als verzekeraar. Het begon al gelijk goed, want de uitvaartverzorger kwam niet op tijd naar een afspraak die om te beginnen al niet makkelijk geregeld kon worden. Toen de afspraak wel plaatsvond, was dit een puur zakelijk gesprek. Dit is in zekere zin te begrijpen, maar een graantje meelevendheid was fijn geweest van een partij die hoort te helpen in zulke lastige situaties. De mentaliteit om het papierwerk zo snel mogelijk af te krijgen is een beetje onbeschoft.
Alle verdere handelingen zijn naar wens en volgens afspraak verlopen. De uitvaart zelf heeft ons zonder klachten achtergelaten. Alleen al het gedoe er omheen wanneer iemand overlijdt, heeft ons niet helemaal tevreden gesteld. Aan de personen met wie wij te maken kregen was duidelijk te merken dat het onbelangrijk voor hen was en daar zit je als rouwend persoon niet op te wachten.
Ik hoop dat Monuta in zichzelf investeert om deze punten te verbeteren. Dan zou ik hen zeker zonder aan kunnen raden voor een uitvaart.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Mijn ervaring met de autoverzekering van de unive is positief. Na een kleine aanrijding ben ik gelijk aan de gang gegaan om de schade te laten repareren. De papieren ingevuld en naar de unive opgestuurd, diezelfde week nog bericht dat ik de schade bij de garage kon laten oplappen. Vervolgens de rekening direct doorgegeven aan de verzekeraar en een paar dagen later had ik het alweer ontvangen. In korte tijd waren mijn auto en bankrekening weer in hun oude staat en dat waardeerde ik ten zeerste omdat ik de periode tussen voorschieten en uitbetaling niet te lang wilde overbruggen.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 6 |
Youcare is een internetverzekeraar met Avero Achmea als risicodrager van de zorgverzekeringen. In andere woorden, Youcare is slechts een kleine organisatie die weinig zelf de handen uit de broekzakken hoeft te halen. Dit laatste is het bedrijf ook niet gewend als ik terugdenk aan mijn contact met hun klantenafdeling. Youcare is bijzonder slecht bereikbaar, wanneer er iemand aan de lijn komt, dan geeft deze de melding dat er niemand aanwezig was om de telefoon op te pakken. Dat geeft al direct de indruk dat er weinig wordt gedaan om potentiele klanten te helpen. Emails worden uberhaupt niet beantwoord.
Ten tweede de overstapservice van Youcare. Deze lijkt ook al niet te bestaan, want ik heb regelmatig verhalen gelezen en gehoord (ook in eigen kring) dat men in het 2e kwartaal van het jaar hun nieuwe zorgverzekering nog niet had ontvangen. Extra opvallend is dat als je verder onderzoek besluit te doen naar de verzekeraar, er vrijwel niks gevonden kan worden op het gebied van prestaties. Op sites waar andere zorgverzekeraars (10)duizenden beoordelingen hebben ontvangen, staat Youcare met een totaal van 0. Dus of Youcare bestaat niet, niemand kiest voor Youcare of de vergelijkingssites worden gedwongen de berichten te verwijderen.
Op voorhand vertrouw ik deze hele internetverzekeraar voor geen meter en ben ik zeer benieuwd of ze ook echt klanten hebben. Het leek mij wel van meerwaarde om dit bericht te delen omdat Youcare veel interesse zal ontvangen door de lager dan gemiddelde premie op zijn zorgverzekering. Denk er goed over na!