Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Normaal gesproken stap ik ieder jaar over van zorgverzekering omdat ik altijd het idee heb dat het beter kan. Sinds 2014 zit ik bij Anderzorg voor mijn zorgverzekering en voor 2015 denk ik dat ik een keertje niet overstap van verzekering. Ik ben dusdanig tevreden over de kwaliteit van Anderzorg dat ik vermoed dat de kans om erop achteruit te gaan groter is dan de kans erop vooruit te gaan. Waar ik precies tevreden over ben? Gewoon alles. Ik heb de verzekeraar niet vaak hoeven spreken maar elke keer dat het wel nodig was waren ze goed bereikbaar en duidelijk over de stand van zaken. Ondanks de lage maandpremie laten ze duidelijk zien dat ze wel bereid zijn energie in je te steken in plaats van alles af te raffelen.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 5 |
Het Zilveren Kruis is slordig, agressief en belachelijk excuus vol.
Ik kreeg gewoon een incassobureau op mijn dak door een fout die het bedrijf zelf maakte terwijl mij telefonisch verteld werd dat dit op een normale manier zou worden opgelost. En kon er een excuus vanaf? Natuurlijk niet.
Het betrof een zeer trage (alles bij het Zilveren Kruis gaat eigenlijk traag) correctie om een rekening van het ziekenhuis juist te vergoeden.
In korte tijd had ik al zo'n beetje elk mogelijke excuus gehoord, maar zelf verantwoordelijkheid opeisen ho maar.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 8 |
Een defect apparaat dat een lekkage in onze woning veroorzaakte heeft aardig wat schade, stress en paniek veroorzaakt. Eén telefoontje naar Zelf.nl loste de laatste twee problemen gelukkig al op, de vriendelijke klantenservice stelde namelijk gerust door ons te laten weten dat alles onder de dekking viel en vergoed zou worden door de verzekering.
Ook veel goede tips gekregen over het volledig noteren van de schade en kosten, sommige dingen waren wij zeker vergeten zelf te checken, de kantjes worden er niet afgelopen om even lekker te profiteren van onwetendheid!
Controle en uitbetaling volgden al snel. Zelf.nl heeft in zijn geheel heel goed geholpen en krijgt een vette voldoende!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 7 |
Het doet me goed om te zien dat ik niet de enige ben die absoluut niet te spreken is over menzis. Ik zou toch wel van een dergelijk groot bedrijf verwachten dat alles geautomatiseerd is anno 2014. Niets blijkt minder waar want menzis maakt fouten alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Voor de klantenservice heb ik ook geen goed woord over, deze is bijzonder slecht.
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 1 |
Dela staat op het internet wijd bekend als woekerpolisboer en de verkoper van zeer slecht dekkende verzekeringen voor een uitvaart. Het spreekt voor zich dat deze twee hand in hand gaan. Zelfs klanten die tientallen jaren netjes hun premie hebben betaald, waren uiteindelijk nog niet eens verzekerd voor een basis uitvaart. Zoek liever een andere verzekering en verzekeraar voor uw uitvaart, want Dela heeft absoluut niet het beste met u voor.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
De inboedelverzekering van fbto sprak mij aan door naar het totaalpakket te kijken en zo te zien dat deze de beste bang for buck levert. Deze verzekering voor inboedelschade/diefstal kost een paar euro per maand meer dan de absoluut goedkoopste inboedelverzekering maar heeft een inhoud die veel aantrekkelijker is en daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om.
Standaard dekt fbto 150.000 euro. Voor alleenstaande huurders zou ik daarom zeggen dat het niet onverstandig is om 1 of 2 euro per maand extra neer te leggen en voor deze inboedelverzekering te kiezen.
15% korting voor goed beveiligde woningen helpt uiteindelijk ook een beetje. De meeste woningen hebben wel een keurmerk of alarminstallatie. Mij is hier wel opgevallen dat fbto de inboedelverzekeraar is met een wat lagere korting voor preventie. Sommigen geven 20% of meer. Toch blijven deze minder interessant door veel slechtere dekkingen en regeltjes.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Voor mij komt het als een flinke verrassing om te zien dat de autoverzekering van Ditzo als minder wordt beoordeeld dan de autoverzekeringen van Ohra, Anwb en zelfs de Hema en het Kruidvat.
Bij mijn vorige auto maakte ik altijd gebruik van de wa-verzekering van Ditzo. Inmiddels heb ik een nieuwe auto met all risk, eveneens bij Ditzo. In al die jaren heb ik over geen van beide producten een klacht gehad. Voor Ditzo's customerservice kan ik precies hetzelfde zeggen; altijd duidelijk, niet constant doorsturen, altijd vriendelijk.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Voor 2014 heb ik nog nooit iets of iemand gehoort over de verzekeraar salland tot ik hem een kans gaf omdat hij een lage premie vraagt en hij goede afspraken heeft met de zorgdiensten in mijn omgeving in oost nederland. Dit laatste is wel belangrijk voor mij omdat ik regelmatig naar een huisarts of andere zorgverlener moet. Voor 2015 blijf ik nu ook zeker bij salland ookal gaat de premie voor de zorgverzekering wat omhoog. Ik ben gewoon supper tevreden met salland als verzekeraar ze doen bijna nergens moeilijk over en kan het iedereen aanraden om uit te proberen. Helemaal als u in het oosten van het land leeft dan is salland gewoon echt top.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Interpolis is een prima bedrijf en zorgverzekeraar, maar als ik nu naar de kosten kijk die andere bedrijven in rekening brengen voor hun zorgverzekeringen, dan ben ik er vrij zeker van de interpolis dat extra tientje á 15 euro per maand niet waard is. Voor mij zal het dan ook zeker overstappen worden in 2015 naar een goedkoper exemplaar.
Ik heb verder niks tegen interpolis en kan ook niet zeggen dat het een afrader van een zorgverzekeraar is. De voorwaarden zijn duidelijk ("interpolis: glashelder") en de dekking is meer dan uitstekend. Voor iemand die nooit ziek is en liever op de premie gaat besparen in 2015 - ook door een vrijwillig eigen risico te nemen -, is het bedrijf gewoon geen logische keuze meer.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 5 |
Voor mensen die denken dat Inshared nou echt de beste autoverzekeraar is, heb ik slecht nieuws. Inshared weet je in het begin aan te trekken door je een lage premie te laten betalen. Wat ze daarbij niet melden is dat de premie jaarlijks hoger zal worden zonder dat de verzekeraar daar een reden voor opgeeft (schadevrije jaren of niet). Ik heb zelf gebruikgemaakt van deze autoverzekering en ken ook anderen die schade hebben gereden met de dekking van Inshared. Dan blijkt al snel dat deze verzekeraar zo goedkoop is omdat het een onvriendelijke en minder dan behulpzame klantenservice heeft – als je deze in eerste instantie ook maar weet te bereiken.
Vrijwel iedereen die ik ken en die ervaring heeft met de klantenservice van deze zogenaamde beste autoverzekeraar, heeft daar wel een of meerdere klachten over. Daarnaast niet te vergeten dat de premie in geen enkel geval ooit werd verlaagd, maar juist altijd werd verhoogd. Veel mensen zijn ondertussen al overgestapt naar een andere autoverzekeraar en zijn daardoor een lagere premie gaan betalen. Nou is het natuurlijk afwachten of die niet dezelfde praktijken gaan gebruiken als Inshared. Het gras ziet er aan de overkant een stuk groener uit in ieder geval!