Handige informatie
Ervaringen op Verzekeraar.nl
Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.

De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7

Verzekering ervaringen (939)



Sorteer recensies op:
Verhouding prijs en kwaliteit is top, snel geholpen, goede service. Totaalscore: 9.0
Maandpremie: 9  
Eigen risico: 9  
Dekking: 9  
Klantenservice: 9  
Voorwaarden: 9  
Totaalscore: 9.0
Door Liesbeth R. op vrijdag 7 juni 2013 over Centraal Beheer Annuleringsverzekering

Samen met mijn man en twee kinderen hadden we een vakantie in de planning naar Bali. Wij gaan meestal eens per jaar op vakantie en dit jaar wilden wij in de meivakantie. Helaas werd mijn man een week voor de vakantie getroffen door een buikgriepvirus. Hij zag het natuurlijk niet zitten om zo lang te moeten vliegen en vervolgens twee weken in een warm oord te verblijven met krampen. Enfin, verder geen details. De vakantie moest geannuleerd worden en dit ging zonder problemen. De vergoeding is prima geregeld en de afhandeling van de overige zaken (hotel, autohuur) ging vlekkeloos. Ik ben heel blij dat we een annuleringsverzekering hebben van Centraal Beheer. Prijs-kwaliteitverhouding is top!

Prima service voor een gemiddelde maandpremie. Totaalscore: 7.0
Maandpremie: 6  
Eigen risico: 6  
Dekking: 8  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 7.0
Door Jan & Monique op vrijdag 7 juni 2013 over HEMA Inboedelverzekering

Vorige maand hadden wij last van een lekkende douche. Dit heeft ons aardig wat waterschade opgeleverd, omdat we het lek niet gelijk doorhadden. Met het koude weer was het stevig balen dat we niet thuis konden douchen. Echter, nadat mijn vrouw de klantenservice gebeld had bleek dat wij recht hadden op een professionele monteur, die de schade heel goed heeft afgehandeld. Het lek is gedicht en we kunnen gewoon weer douchen. De snelle hulp is erg fijn, binnen twee weken is de hele zaak afgehandeld. Dit is zelfs inclusief declaratie etc. Voor deze gemiddelde maandpremie een prima service!

Snelle afhandeling, maar vergoeding betreurenswaardig Totaalscore: 5.6
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 7  
Dekking: 2  
Klantenservice: 9  
Voorwaarden: 3  
Totaalscore: 5.6
Door Ella en Jacob op woensdag 5 juni 2013 over Centraal Beheer Inboedelverzekering

In ons appartement ontstond een breuk in de waterleiding. Hierdoor kwam er een laag van twintig centimeter water in de berging te staan. Ik heb veel spullen in de berging opgeslagen, omdat mijn man en ik niet veel ruimte in ons appartement hebben. Zo stond onder andere mijn naaimachine daar, en de oude DVD speler die we niet weg wilden gooien. Daarnaast stonden er nog een aantal andere zaken die volledig onbruikbaar zijn geworden door de waterschade. Helaas werd door Centraal Beheer Achmea de dagwaarde van alle spullen berekend en uitgekeerd, waardoor mijn man en ik veel kosten hebben moeten maken om alles opnieuw aan te schaffen. Wat aan geld werd uitgekeerd, werd wel snel betaald, dat is het enige pluspunt dat ik kan noemen.

Goede verzekering, goede hulp, relatief duurder. Totaalscore: 7.6
Maandpremie: 6  
Eigen risico: 7  
Dekking: 8  
Klantenservice: 9  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.6
Door Sander op zondag 2 juni 2013 over ABN Amro Autoverzekering

Tijdens een rit naar mijn werk klapte er binnen de bebouwde kom een auto op mij. Gelukkig konden we snel naar de kant en hebben we beide onze verzekering gebeld. De helpdesk was erg vriendelijk en begripvol. Het declareren van de schade ging met hulp erg gemakkelijk en ik werd snel geholpen. Dit verwacht ik ook wel van de verzekering, want de maandpremie is relatief gezien wat duurder dan andere autoverzekeraars. Dankzij de verzekering van ABN AMRO kon ik snel mijn weg weer vervolgen, omdat de schade snel gerepareerd kon worden bij een dichtsbijzijnde garage.

Onmenselijk bedrijf Totaalscore: 1.2
Maandpremie: 1  
Eigen risico: 2  
Dekking: 1  
Klantenservice: 1  
Voorwaarden: 1  
Totaalscore: 1.2
Door Michelle op donderdag 30 mei 2013 over Univé Bromfietsverzekering

Ik heb bij unive een bromfietsverzekering. Op 18 januari wijzigde ik mijn adres. Op 22 januari wijzigde Unive dit weer naar een adres waar ik al 1,5 jaar niet meer woon. Omdat een automatische incasso bij mij niet mogelijk is stuurt unive herinneringen naar mijn oude adres, deze ontvang ik dus niet. 3 maanden later een brief van het RDW, mijn bromfiets is niet verzekerd en ik krijg een boete. Ik heb Unive hier over gemaild en ze geven toe dat ze de brieven naar een adres hebben gestuurd wat ze zelf per ongeluk verkeerd in het systeem gezet hebben. Maar ze kunnen de bromfiets niet met terugwerkende kracht verzekeren omdat ik zelf op mijn bankrekening had kunnen zien dat ze de bedragen niet konden afschrijven. Dit klopt niet want mijn rekeningoverzicht geeft dit niet aan. Het is toch belachelijk dat ik een boete van 330 euro moet betalen omdat hun de herinneringen naar een verkeerd adres sturen? Ze zijn weer een klant kwijt hoor, maar daar zullen ze niet mee zitten. Ik heb ze gewezen op hun eigen Algemene Voorwaarden waarin staat dat je 30 dagen de tijd hebt om je maandtermijn te voldoen na ONTVANGST van het betalingsverzoek. Dit verzoek heb ik, naar hun eigen zeggen, nooit ontvangen. Ben benieuwd wat meneer de rechter hier van vindt :).. 

moeilijk doen met vergoedingen, geen eerlijk verzekering Totaalscore: 3.0
Maandpremie: 4  
Eigen risico: 4  
Dekking: 2  
Klantenservice: 2  
Voorwaarden: 3  
Totaalscore: 3.0
Door Angela op woensdag 29 mei 2013 over Allianz Global Assistance Reisverzekering

slecht verzekering als het tot vergoeding komt, komt niet afspraken na, beter nooit hier verzekeren,

Onnodig verzekering met slechte voorwaarden Totaalscore: 1.2
Maandpremie: 1  
Eigen risico: 1  
Dekking: 1  
Klantenservice: 2  
Voorwaarden: 1  
Totaalscore: 1.2
Door Ana op dinsdag 28 mei 2013 over Petplan Hondenverzekering

Het betreut mij enorm hoe PetPlan met haar declaraties omgaat.

In de voorwaarden staat duidelijk vermeld dat een consult bij het UMC voor 50 % vergoed word in het basispakket.

Pas op! Dit is niet juist.

PetPlan maakt kenbaar indien een dier een MRI scan of CT nodig heeft het consult ineens niet in aanmerking komt voor vergoeding.

Het consult behoort tot de MRI, wat nonsens is en daarmee probeert PetPlan zo min mogelijk aan de verzekerden te vergoeden.

Op deze manier kan PetPlan alle behandelingen aan elkaar koppelen en geen enkel consult vergoeden.

Dit is een vorm van wanprestatie en hiermee zet PetPlan consumenten op een verkeerd spoor door te vermelden in de voorwaarden dat consulten wel worden vergoed.

Aangezien ik nu al minimaal 1300,00 EUR aan mijn hond heb betaald, het diertje nog steeds niet volledig is geholpen en PetPlan maar een gering bedrag heeft vergoed aan mij is dit geen aanrader.(hooguit 20% dat je vergoed krijgt)

Overal zit een eigen risico op en bedrijf wil alleen cashen.

Eerder dit jaar heb ik overwogen een aanvullende verzekering af te sluiten, daar ben ik nu van afgestapt door PetPlan zijn opaciteit en de omgang met klanten.

Klachten wordt niets mee gedaan, declaraties worden door IZA aangepast! Totaalscore: 3.2
Maandpremie: 4  
Eigen risico: 5  
Dekking: 3  
Klantenservice: 1  
Voorwaarden: 3  
Totaalscore: 3.2
Door B.M. van Aanholt op zaterdag 25 mei 2013 over IZA Zorgverzekering

IZA komt haar verplichtingen niet na. Wat ze toezeggen in de voorwaarden en vergoedingen wordt in de praktijk niet toegepast. Ze veranderen ook ingediende declaraties zodat de vergoedingen voor IZA beperkt blijven!
Ingediende klachten wordt helemaal niets mee gedaan, klantenservice is onbeschoft. Dit bedrijf is de laatste jaren sterk veranderd en veel slechter geworden.

Klantenservice niet goed Totaalscore: 6.2
Maandpremie: 8  
Eigen risico: 8  
Dekking: 5  
Klantenservice: 5  
Voorwaarden: 5  
Totaalscore: 6.2
Door G. L. op zaterdag 25 mei 2013 over ANWB Reisverzekering

De maandpremie van de ANWB reisverzekering en het eigen risico zijn goed te betalen. Er zijn wel goedkopere reisverzekeringen te vinden, maar ik vind de ANWB een prima verzekeraar qua prijs. Enige minpunt dat ik heb bij de ANWB is dat de klantenservice enorm moeilijk doet over het uitbetalen van schade.

In acht jaar tijd heb ik twee keer aanspraak moeten doen op de reisverzekering, maar ANWB probeert daar onderuit te komen met hun voorwaarden. Ze blijven excuses zoeken om maar niet te hoeven betalen of maar een deel uit te keren, en eer dat ze betalen daar gaat veel tijd overheen.

Ik vind dat erg geniepig en oneerlijk, daarom overweeg ik het nu toch om over te stappen naar een andere verzekeraar. Hopelijk kan ik daar op betere klantenservice rekenen.

Voorwaarden onduidelijk, goede verzekering, zeker tevreden. Totaalscore: 7.8
Maandpremie: 8  
Eigen risico: 8  
Dekking: 9  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 6  
Totaalscore: 7.8
Door Miranda van Ardenne-de Waal op zaterdag 25 mei 2013 over Univé Inboedelverzekering

Een tijdje terug heb ik aanspraak moeten maken op mijn inboedelverzekering bij Univé. Ik had voor meer dan tweeduizend euro schade, maar kreeg slechts €1.700 terug, omdat bepaalde dingen niet gedekt waren. Ik vond het uiteindelijk terug in de voorwaarden, maar vind wel dat Univé daar vooraf iets duidelijker over had mogen zijn. Dan had ik namelijk geweten dat ze niet alles dekken en wellicht een verzekering gekozen die alles had gedekt.

Verder vind ik mijn verzekering wel goed zo, de maandpremie is scherp en de klantenservice uitstekend. Na de diefstal had ik veel contact met de klantenservice, die mij uitstekend heeft geholpen. Ik ben hierover zeer tevreden, want na diefstal wil je ook niet nog eens met een bedrijf te maken krijgen dat je tegenwerkt. Univé heeft mij echter prima geholpen, dus ik ben een tevreden mens.

Ons pand Verzekeraar.nl
Vergelijk, kies en bespaar
Contact
Over Verzekeraar.nl:
Zij gingen u voor

Aantal vergelijkingen
door bezoekers in de
afgelopen 7 dagen:

14560
Vergelijk op Verzekeraar.nl o.a.: Monuta ANWB Ohra Inshared Centraal Beheer Achmea Unive Hema