Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 9 |
Ohra weet zichzelf heel goed af te scheiden van de rest van de zorgverzekeraars door zo voordelig een restitutieverzekering aan te bieden. De concurrent vraagt al snel 10 euro premie per maand extra zonder daar iets extra's tegenover te zetten. Er is gewoon letterlijk geen reden om voor een duurdere restitutieverzekering te kiezen over die van Ohra. Dit jaar had je door de lage premie van Ohra nog zullen denken dat ze een naturaverzekering aanboden. Knap genoeg bieden ze gewoon zoveel goedkoper een pure restitutiepolis aan.
Van de aanvullende dekkingen had ik eventueel graag wat meer gezien bij Ohra, omdat verzekeraars deze dekkingen zelf mogen bedenken, maar op hetzelfde moment kan ik het Ohra niet kwalijk nemen dat ze niet zowel de aantrekkelijkste basisdekking als aantrekkelijkste aanvullende aanbod kunnen bieden. Omgerekend blijf je met gemak het goedkoopst uit bij Ohra door het ruime verschil in de basispremie vergeleken met de rest van de restitutieverzekeringen.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Anderzorg is gegarandeerd een goede keuze als je jong bent, geen gekke chronische ziekte hebt en verder ook niet verwacht naar het ziekenhuis te hoeven. Direct toen het vrijwillige eigen risico werd geïntroduceerd heb ik deze maximaal omhoog geschroefd om nog enigszins te kunnen besparen op deze verplichte geldklopperijverzekering in de naam van de overheid. Mijn zorg beperkt zich immers al sinds mijn tienerjaren tot de huisarts, eens in de 2-3 jaar voor een bloedcontrole e.d. Daar betaal ik geen eigen risico over, dus heb ik in al die jaren gigantisch veel geld bespaard op m'n zorgverzekering. Hoewel ik al jaren lang klant ben bij Anderzorg, heb ik bijzonder weinig contact met hen gehad en kan ik de service dus ook niet grondig beoordelen. Maar alles is goed gegaan tot nu toe, geen problemen met incasso's en betalingen van de tandartsrekening en ook geen gebrek aan online informatie. Prima zorgverzekering dus, tenzij je de dekking en keuzevrijheid heel uitgebreid wilt hebben, maar dat is nu eenmaal niet de doelgroep waar Anderzorg op gericht is.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 2 |
Dekking: | 2 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Niet doen!! Deze verzekeraar doet er werkelijk alles aan om het je zo moeilijk mogelijk te maken. Het doel is simpel; zorgen dat zoveel mogelijk 'klanten' het op een gegeven moment opgeven. Al een jaar bezig om een simpele schade (reisverzekering) af te handelen. Zijn werkelijk geen een keer hun afspraak nagekomen als het gaat om terugbellen / reactie geven per mail. Ze blijven dezelfde vragen stellen en maken schijnbaar nooit notities van telefoongesprekken... Bespaar jezelf een hoop ergenis en betaal een paar Euro meer voor iets degelijks.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Ik heb gebeld voor een module in te schakelen ,maar ze vertelde mijn niet dat je een maand van te voren de module moet inschakelen ,dus nu kan ik me niet meer verzekeren voor deze maand december dat vind ik dus niet netjes dat het telefoon gesprek zo is gelopen
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Zorg en Zekerheid is leuk voor als je weinig gebruik verwacht te maken van de basisverzekering of als je op zoek bent naar heel specifieke aanvullende dekkingen. Op de belachelijke namen van de aanvullende verzekeringen na, heeft Zorg en Zekerheid hiermee wel een goed aanbod waarmee je best gericht aanvullend kunt verzekeren.
Er is veel gemak als het aankomt op het indienen van declaraties en de wachttijd voordat ze uitbetalen is ook goed.
Vergoedingen kunnen lager uitvallen bij zorgverleners waarmee Zorg en Zekerheid geen contract heeft afgesloten. Omdat het hier en in mijn geval om een naturaverzekering gaat (de restitutieverzekering van Zorg en Zekerheid kost ruim 112 euro per maand), is de premie lager. Mocht ik onverwachts toch gebruik moeten maken van de basisdekking in 2018, dan reis ik liever af naar een gecontracteerde zorgverlener voor 100% vergoeding dan dat ik standaard bijna 10 euro per maand extra betaal.
Verder heb ik alleen ervaring met de klantenservice per e-mail. Ze hebben tot nu toe altijd dezelfde of de eerstvolgende werkdag een informatieve reactie gegeven.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Wie zich scheel kijkt op de kosten van een uitvaartverzekering zal hoogstwaarschijnlijk bij de verzekering van Monuta belanden. Wie echter naar de kwaliteit en beoordelingen kijkt, komt juist uit bij Yarden als beste uitvaartverzekeraar. Dit patroon valt telkens weer op tijdens het bekijken en vergelijken van de uitvaartverzekeringen.
Op een uitvaart mag in mijn ogen niet bespaard worden. Vooral niet als de besparing in de buurt ligt van slechts 50 cent per maand, 6 euro per jaar. Ik heb online en offline teveel verhalen gehoord over de medewerkers van Monuta om zo'n minimale besparing te willen overwegen. Hoe meer van de uitvaart uit handen wordt genomen van mij of mijn kinderen, hoe blijer we mogen zijn.
Yarden scoort samen met zijn medewerkers behoorlijk goed en mag zich daarom onze uitvaartverzekeraar noemen. We hopen ze nog lange tijd niet te hoeven ontmoeten maar we zijn tot die tijd tevreden over ons unanieme besluit.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
De zorgpremie van Univé gaat te snel de verkeerde richting in om een overstap van zorgverzekering te blijven negeren. Ooit behoorde Univé tot de goedkopere verzekeraars met misschien wel de beste prijs en kwaliteitsverhouding op de markt, die dagen liggen echter achter ons. Door met het hele gezin van 5 personen over te stappen naar een gelijkwaardige zorgverzekering kan er vrij eenvoudig in de buurt van 200 euro per jaar bespaard worden in mijn huishouden. In de voorwaarden en keuzevrijheid heb ik geen redenen kunnen vinden om alsnog de voorkeur te blijven geven aan Univé, en precies hetzelfde kan gezegd worden over de zorgpremie en klantenservice, waar ik altijd wachtrijen ervaar met gehaaste telefonische medewerkers. Ik wil Univé absoluut geen slechte zorgverzekeraar of algemene verzekeraar noemen want dan zijn ze zeker niet, alleen valt het niet te ontkennen dat de glans steeds verder van de appel verdwijnt met het langzaam opkrabbelen van de zorgpremie naar het hoogste segment en andere afnemende unieke voordelen. Vijf jaar geleden bood Univé nog wat extra's ten opzichte van de rest van de verzekeraars, nu worden de producten steeds eentoniger en moet je hard zoeken om de kleinste verschillen te vinden. Vergelijken en overstappen gaat door de jaren heen steeds meer lonen als het op verzekeren aankomt, en dan met name de zorgverzekering.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
De zorgverzekering van de Hema valt onder het beheer van Menzis. In essentie biedt de Hema een wat uitgebreidere zorgverzekering aan dan Anderzorg, de goedkoopste zorgverzekeraar van de afgelopen jaren. De zorgverzekeringen verschillen niet sterk van elkaar, wat echter voor mij de doorslag heeft gegeven, is dat er bij de zorgverzekering van de Hema ook 10% korting op de aankopen bij de Hema zit. Voor betaalbare en comfortabele (kinder)kleding, gebak, spullen voor kantoor, slaapkamer en de keuken e.d. wil ik nog wel eens de Hema bezoeken of online bestellen. Ik woon letterlijk om de hoek van de winkel. Om daar het hele jaar door een gulle korting op te ontvangen én een net iets betere zorgverzekering te krijgen, vond ik de deal bij de Hema net iets beter dan bij Anderzorg.
Ik heb al uitgerekend dat ik in 2018 exact 120 euro per maand moet betalen (basisverzekering á 108 euro per maand + Tandarts 1 á 12 euro per maand). Dat is minder dan ik in 2017 heb betaald voor mijn zorgverzekering met tandartsdekking bij Univé, die begon me toch echt veel te duur te worden, vandaar dat ik me heb verdiept in een overstap naar de Hema.
Over de service van de Hema heb ik nog niks te zeggen. Ik heb echter beduidend meer positieve dan negatieve comments gelezen over de klantenservice, genoeg om hun zorgverzekering voor een jaar te proberen.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Mijn inboedel is verzekerd bij FBTO. Dit heeft als reden dat ik graag al mijn verzekeringen bij dezelfde verzekeraar onderbreng, of tenminste zoveel mogelijk van mijn verzekeringen. Een tweede reden dat ik voor de inboedelverzekering van FBTO heb gekozen, is dat ik daar net iets meer vrijheid bleek te hebben om de verzekering naar mijn eigen wens te regelen. Meer vrijheid betekent minder betalen voor dingen die ik niet nodig heb, en zo ben ik relatief goedkoop verzekerd tegen inbraak, schade, etc.
De helpdesk van FBTO heeft al een goede indruk op mij weten te maken, echter heb ik nog geen ervaring opgedaan met het claimen van schade. Op dat gebied moet ik vertrouwen op de positieve mond-op-mond reclame die ik om me heen hoor.
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 10 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 10 |
Bij een total loss schade binnen 14 dagen de nieuwwaarde uitbetaald gekregen