Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.
De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7
Verzekering ervaringen (939)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
Toen het in 2011 weer tijd werd om de motor uit de schuur te halen hebben we na jaren een liefdes/haat relatie te hebben gehad met onze oude verzekeraar, gekeken naar een betere en goedkopere motorverzekering. Het duurde niet lang voordat we de qua voorwaarden betere en in verhouding veel goedkopere Inshared tegenkwamen. Wij waren eerst ook sceptisch, hoe kan de premie meerdere euro's lager zijn én de voorwaarden stukken beter zijn? Meestal is het het een of het ander. We lazen gelijk ervaringen met Inshared die positief van aard waren en na ruim een half jaar onze motorverzekeringen naar Inshared te hebben verhuisd hebben wij er ook helemaal geen spijt van.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 6 |
Ook delta lloyd maakt fouten. Of vooral delta lloyd, want zoiets idioots zou ik nooit verwacht hebben van een verzekeraar die ook maar een klein beetje logisch in elkaar zit en al zeker niet van een verzekeraar met zogenaamd 200 jaar ervaring.
Ik werd opgescheept met een dubbele rekening voor een herhalingsrecept die ik bij de apotheek had opgehaald. Dit recept kon onmogelijk dubbel opgehaald worden.
Delta lloyd verrekte het om te luisteren en logica te gebruiken. In andere woorden bleven ze maar proberen om dubbele, onterechte kosten in rekening te brengen.
Zelfs bewijs van de apotheek was op de een of andere manier niet geldig genoeg om delta lloyd van me af te krijgen.
Mijn gelijk werd pas maanden later geaccepteerd. Een schriftelijke of mondelinge excuses voor de vele moeite en stress die nodig was om mijn gelijk te halen heb ik nooit ontvangen.
Samenvatting:
Delta lloyd maakt een fout en brengt kosten dubbel in rekening, gelooft de klant maandenlang niet en houdt de kosten in leven ondanks velen bewijzen dat zij zelf aan het verkeerde eind zitten, de zaak wordt veel te laat opgelost, excuses blijven uit.
Ga ik mijn zorgverzekering oversluiten?
Ongetwijfeld.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 9 |
In mijn ogen is het verschrikkelijk irritant als je een zorgverzekering afsluit en na een paar maanden een ander besluit neemt over welke dekking er wel of juist niet bij had gemoeten. Dit is nog nooit mogelijk geweest bij de zorgverzekeraars waar ik voorheen klant was (de laatste was Menzis). FBTO is een stuk flexibeler want zij hebben een zorgverzekering die het hele jaar door aangepast kan worden en niet alleen op 1 januari.
Na een jaar bij FBTO te zitten twijfel ik er niet over dat ik gewoon bij deze zorgverzekeraar blijf. Geen enkel ander verzekeraar heeft te bieden wat FBTO te bieden heeft, en laat dat nou net een belangrijk punt zijn in mijn ogen.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Gek veel hagenezen zijn zorgverzekerd bij azivo omdat het gewoon de beste verzekeraar is voor onze omgeving. Val daar zelf ook onder en ken er genoeg die er ook verzekerd zijn. Over azivo word niet veel geklaagd voor zover ik weet. Zie daar ook weinig reden voor want je krijgt altijd een aardig mens aan de telefoon die goed kan helpen. Een nadeel van azivo is dat de premie per maand niet de allerlaagste is maar goed je betaald in dit geval ook niet voor niks. Door azivo kun je terecht bij alle tandartsen en ziekenhuizen in de omgeving wat een groot voordeel is en reden waarom zoveel hagenezen er verzekerd zijn. Uit mn hoofd werkt azivo alleen voor den haag zoetermeer en rijswijk.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik vind Ditzo zo'n goede autoverzekeraar dat ik mezelf gek zou vinden als ik hun zorgverzekering ook geen kans geef.
Al vanaf het begin heb ik er een goed gevoel bij. Ditzo gaat goed van start door op de website al gelijk dubbel zo duidelijk te zijn als andere zorgverzekeraars. Ik heb zeker niet het gevoel dat Ditzo de kantjes eraf loopt zoals andere verzekeraars wel eens doen.
Kiezend voor het laagste eigen risico van 220,- euro, het zorgbeter en tandbeter pakket blijf ik onder een premie van 120,- euro. Dat bespaart me al ruim 10,- euro per maand tov mijn huidige zorgverzekeraar met als bijkomend voordeel ook nog eens de vrije zorg die ik nu niet eens heb.
Alles is al geregeld. Helemaal door Ditzo. Alleen nog afwachten tot het nieuwe jaar ingaat.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Verzekeraar.nl meldt dat AEGON volgens de Consumentenbond de beste reisverzekering van februari 2011 heeft. Hier mag van mij ook bij gemeld worden dat ik in 2009 al las dat AEGON de beste doorlopende reisverzekeringen heeft. Sinds 2009 regel ik mijn reisverzekering ook altijd bij AEGON omdat de dekkingen het best zijn.
Eerlijk is eerlijk, de reisverzekeringen van AEGON kosten wel een paar euro extra en dan is het vrij logisch dat er meer tegenover staat. Dat neemt niet weg dat ik goed te spreken ben over AEGON.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 3 |
Voorwaarden: | 5 |
In het verleden hebben wij overhoop gelegen met onze verhuurder. Wegens onvoldoende onderhoud aan de woning waar wij toen in woonden liepen wij honderden euro's schade op aan onze spullen wegens lekkages door vrijwel het hele huis. Daar hebben we niet gelijk een groot probleem van gemaakt hoewel we daar natuurlijk het volle recht op hadden. Een paar maanden later waren de problemen zo groot geworden dat we tijdelijk het huis uit moesten om ruimte te maken voor de reparaties.
Omdat alles tegen zat en onze verhuurder niet bereid was mee te werken of om ook maar iets te vergoeden, hebben we een "specialist" van DAS rechtsbijstand ingeschakeld. Wat een ellende! Mevrouw de advocaat dacht het recht te hebben om ZONDER OVERLEG met ons afspraken te maken met de verhuurder. En die afspraken waren echt te gek voor woorden. Ze probeerde een deal te bereiken waar wij zelfs aan de reparatie van de woning zouden meebetalen! Zoiets belachelijks hebben we nog nooit eerder meegemaakt!
Bij DAS werken geen specialisten, bij DAS werken amateurs zonder enig verstand.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Voordat ik naar Zorg en Zekerheid ging voor mijn ziektekostenpolis, zat ik bij Interpolis. Aan de laatste verzekeraar heb ik vooral een vieze nasmaak overgehouden over de tijd die nodig was om declaraties uitbetaald te krijgen. Drie, vier weken wachten was geen uitzondering.
Nu bij Zorg en Zekerheid wacht ik hooguit anderhalve week op uitbetaling van declaraties.
Op de premie ben ik er licht op vooruit gegaan. Interpolis is een van de duurste zorgverzekeraars die er is, Zorg en Zekerheid is ook de goedkoopste niet maar handelt wel dusdanig snel dat ik die paar euro per maand er wel voor over heb.
Ik blijf op zijn minst nog een jaar bij Zorg en Zekerheid.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 3 |
Voorwaarden: | 6 |
Het zilveren kruis Achmea is niets meer dan een grote teleurstelling voor ons. We hebben onze ziektekostenverzekeringen sinds dit jaar ondergebracht bij het zilveren kruis, met veel spijt achteraf.
In het begin zijn ze bij het zilveren kruis verschrikkelijk klantvriendelijk. Het is ons inmiddels wel duidelijk dat het enkel en alleen gaat om het werven van klanten. Zodra de klant getekend heeft slaat het roer volledig om en is er van een fatsoenlijke klantenservice niets meer over.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 6 |
De ZEKUR zorgverzekering wat sommige punten betreft (vooral de maandpremie) een aantrekkelijke zorgverzekering. Maar er zijn ook punten die de zorgverzekering juist lastig maken, zoals de plicht om medicijnen online te bestellen bij aangesloten apotheken waar ZEKUR mee samenwerkt. Loop je zelf naar de apotheek bij je om de hoek dan moet je zelf 20% meebetalen.
Sowieso is het een nadeel dat ZEKUR, op de eerste hulp na, enkel vergoedt bij aangesloten zorgverleners, wat de keuzevrijheid niet ten goede komt.