Scoort gemiddeld een 6.7 (86 reviews) en kost € 6,50 p/m.
Vergelijk inboedelverzekeringen
Handige links:
Inboedelverzekering ervaringen (86)
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 6 |
Hier wordt Meeus wel getoond als verzekeraar met de laagste premie, dat is in werkelijkheid toch wel een stukje hoger.
Een snelle berekening liet al zien dat de inboedelverzekering van Meeus me dik 7 euro per maand zou kosten, en dat exclusief glasverzekering en inclusief korting door het veilig wonen keurmerk.
Op zijn minst gezegd is het dus wel zo verstandig om er even goed voor te gaan zitten. Dezelfde of betere dekking kan op jaarbasis al snel een paar tientjes goedkoper.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 8 |
De inboedelverzekering van fbto sprak mij aan door naar het totaalpakket te kijken en zo te zien dat deze de beste bang for buck levert. Deze verzekering voor inboedelschade/diefstal kost een paar euro per maand meer dan de absoluut goedkoopste inboedelverzekering maar heeft een inhoud die veel aantrekkelijker is en daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om.
Standaard dekt fbto 150.000 euro. Voor alleenstaande huurders zou ik daarom zeggen dat het niet onverstandig is om 1 of 2 euro per maand extra neer te leggen en voor deze inboedelverzekering te kiezen.
15% korting voor goed beveiligde woningen helpt uiteindelijk ook een beetje. De meeste woningen hebben wel een keurmerk of alarminstallatie. Mij is hier wel opgevallen dat fbto de inboedelverzekeraar is met een wat lagere korting voor preventie. Sommigen geven 20% of meer. Toch blijven deze minder interessant door veel slechtere dekkingen en regeltjes.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 7 |
De inboedelverzekering van Univé wordt hier al een paar jaar gebruikt en vooral de klantenservice en lage premiekosten weten uit te springen.
Na al meerdere jaren klant te zijn bij Univé voor dit product, hebben ze uitgereikt om de bestaande verzekering verder te bespreken. Er kwam kosteloos een adviseur langs om te bekijken of de dekking nog wel klopt. Dat bleek dus niet het geval, omdat er in der loop der jaren flink meer waardevolle spullen waren aangeschaft.
Een korte berekening van de adviseur en onszelf liet zien dat de huidige inboedelverzekering flink onder de werkelijke waarde van de inboedel betrof. Voor een klein bedrag per maand extra werd er aan duizenden euro's extra verzekerd. Dergelijke klantenservice kan ik wel waarderen, Univé hoeft het immers niet te doen, maar doet het wel.
Ook voor autoverzekering, zorgverzekering en vroeger een brommerverzekering vrijwel altijd gebruikgemaakt van Univé, en zonder problemen. Elke keer werd er netjes uitgekeerd om kosten te dekken.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 10 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 8 |
De inboedel en aansprakelijkheidsverzekering van Interpolis zijn superrrrrr. Als ik een schade heb wordt ik direct geholpen en krijg mijn schade ook direct vergoed. Echte geweldige service.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 7 |
Net in mijn verbouwde huis komen wonen en binnen 6 weken waterschade. Ik ben nog nooit zo goed geholpen. Ook met de reisverzekering. Zo heb je 15 jaar niets en binnen 1 jaar waterschade, fiets gestolen en bij de auto ingebroken op vakantie. Alles wordt makkelijk geregeld en is gelukkig geen bureaucratisch gedoe
Maandpremie: | 1 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Ben een klant van de VVAA sinds ca 20 jaar.
Blijk jarenlang een hoge premie betaald te hebben voor een dekking die in de bijlage werd uitgesloten ! De VVAA haalde z'n schouders erover op en adviseerde me het te accepteren of afscheid te nemen van de VVAA !
VVAA, zijn klanten er voor U ?
L.Coene
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 7 |
Op 5 september 2013 ben ik gevallen met de fiets: pols gebroken, bril stuk. Op 16 september is via mijn verzekeringsadviseur (KummerhoveAdvies) een schadeformulier bij VKG (Van Kampen Groep - tussenpersoon van REAAL) ingediend voor vervanging van de bril. Ondanks diverse maningen van mijn kant heb ik tot op vandaag (13 maart 2014, dus bijna een half jaar na de indiening van de schadeclaim) nog geen reactie ontvangen of de bril al dan niet voor vergoeding in aanmerking komt. Mijn advies: kies voor een verzekering die niet met tussenpersonen werkt en waar u rechtstreeks zelf (dus zonder verzekeringsadviseur) uw schadeclaims kunt indienen (veelal kan dit via e-mailverkeer). Voor de goede orde toen ik REAAL na 2 maanden belde kreeg ik te horen dat ze daar mijn polisnummer niet kenden. Ik moest contact opnemen met hun tussenpersoon (VKG). Daar meldde men mij dat mijn polisnummer bij hun wel bekend was, maar dat men mij geen informatie mocht verstrekken. Ik moest mij wenden tot mijn verzekeringsadviseur. DIT WERKT DUS NIET!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Ik heb zeer positieve ervaringen met InShared. Toen mijn dochter op zichzelf ging wonen, zijn we op zoek gegaan naar een goedkope, maar goede inboedelverzekering. Uiteindelijk zijn we via via terecht gekomen bij InShared. Het is heel eenvoudig om alles via het internet te regelen, dit was ook hetgeen wat wij zochten. Met de speciale premies die ze voor studenten hebben is het een hele aantrekkelijke verzekering.
Het afsluiten ging ontzettend snel en we zijn aan de telefoon heel erg prettig geholpen. Nu maar hopen dat mijn dochten de verzekering nooit nodig hoef te hebben! ;-)
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 6 |
Anderhalf jaar geleden is er ingebroken in mijn appartement. Het leek erop dat ANWB dit keurig oppakte en ik was dan ook zeer tevreden. ANWB gaf aan dat ze de schade konden laten herstellen.
Keurig gewacht, maar er kwam niemand opdagen! Ik heb vervolgens wederom contact opgenomen met ANWB en gevraagd wanneer het wel opgelost zou worden. Er werd ineens ontzettend moeilijk over gedaan en het duurde ontzettend lang totdat we tot een oplossing kwamen. Ik heb wederom 2 weken moeten wachten totdat er daadwerkelijk iemand kwam helpen!
Ik heb ook even gezegd wat ik ervan vond, uiteindelijk kreeg ik wel alles 100% vergoed en stond dit binnen een week op mijn rekening. Dit is me erg tegengevallen van de ANWB, ik had zeker meer van ze verwacht. Ben ook al een beetje aan het kijken of ik wellicht een andere inboedelverzekering kan afsluiten, maar dat is ook altijd maar weer de vraag of dit beter is.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 10 |
Voorwaarden: | 9 |
Helaas hebben wij 2 maanden geleden een inbraak gehad, erg eng het idee dat er iemand tussen je spullen heeft zitten snuffelen. Ik heb toen direct met ING gebeld en zij hebben ons ontzettend gerust gesteld. Ze hebben beloofd dat alles in orde zou komen.
Het vervelende was dat er ook een hoop bonnetjes gestolen waren. We hadden wel nog enkele dozen. Hetgeen wat wij hebben opgegeven is allemaal 100% vergoed, echt helemaal super. Zelfs de laptop die al 2 jaar oud was, is 100% vergoed. We hadden het geld al binnen 3 weken op onze rekening staan. Dat is toch ook wel erg fijn. Wij zijn erg tevreden over de hulpverlening van de ING en kan het aan iedereen aanbevelen.