Scoort gemiddeld een 6.7 (86 reviews) en kost € 6,50 p/m.
Vergelijk inboedelverzekeringen
Handige links:
Inboedelverzekering ervaringen (86)
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 5 |
De maandpremie en eigen risico van de delta lloyd inboedelverzekering is niks mis mee. Met de dekking, klantenservice en voorwaarden is wel flink wat mis.
Er werd bij mij ingebroken, de inbrekers namen flink wat mee, waaronder elektronica, contant geld en sieraden wat beiden in een kluis zat opgeborgen.
Volgens delta lloyd was ik perfect verzekerd. Dat werd mij gegarandeerd zelfs. Maar dan wil ik aanspraak maken op de inboedelverzekeraar en dan voel ik de bui al gelijk hangen. Zo goed is die inboedelverzekering achteraf helemaal niet.
De spullen waarvan ik nog een bon had werden na enkele maanden eindelijk betaald door delta lloyd. Het contante geld - wat tot 1000 euro gedekt zou moeten worden door de verzekering - kan ik wel naar fluiten omdat ik niet kan aantonen dat ik het geld in huis had.
Dus mensen, als je in een inboedelverzekering van delta lloyd afsluit even elke dag het contante geld laten zien dat je in huis hebt, met de krant/datum van die dag. Anders heb je blijkbaar geen poot om op te staan en zal delta lloyd zich eronder uit praten.
Ook is delta lloyd ontiegelijk sloom met het taxeerrapport en het uitbetalen van de schade. Zodat jullie het maar even weten!
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
In 2007 ongeveer werd er door hangjongeren ingebroken in ons tuinhuis. Ze hadden een scooteruitlaat buit weten te maken (hier was het ze ook om te doen, ze wisten precies wat er aanwezig was). Politie kwam de inbraak bevestigen, de gemiste spullen (alleen de uitlaat) werden opgeschreven en bevestigd om het geld (150 euro, 2ehands) te claimen bij de inboedelverzekeraar (Univé). Hoewel het tuinhuis in principe niet onder de dekking viel, werd de 150 euro wel uitbetaald door Univé. De enige partij waar in dit geval over geklaagd mag worden zijn onze fantastische blauwe pakken die de daders na 5 minuten verhoor weer de deur uit lieten.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 7 |
Mijn inboedel is goed verzekerd door AEGON. In mei dit jaar was er ingebroken in ons huis toen we op vakantie waren. Tv, sieraden, koffiezetapparaat, blender, etc.. allemaal weg! Gelukkig kunnen we aantonen dat er inbraak schade was, daar is AEGON wel erg nadrukkelijk op zoek naar anders krijg je niets vergoedt. Dat is overigens bij de meeste verzekeraars zo (voor zover ik weet).
Uiteindelijk is er netjes uitbetaald door aegon, in principe verliep het vrij soepel alleen was het wel veel heen en weer bellen maar goed dat hadden we er wel voor over, het ging uiteindelijk om meer dan 3500 euro.
De sieraden waren goed opgeborgen in een la met slot, deze was opengebroken. De sieraden heb ik gekocht voor in totaal 1100 euro, maar we kregen 1300 euro vergoedt omdat de sieraden nu meer waard zijn (stijging van de goudprijs misschien?) dat vonden we erg netjes!
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Wegens de beloningspunten en jaarbeloning werd de inboedelverzekering van Inshared direct interessant. Het werkt heel simpel en logisch; apparatuur dat de kans op (grotere) schade beperkt, levert beloningspunten op. De beloningspunten worden aan het eind van het jaar opgeteld en omgezet in een jaarbeloning. Met voldoende schadebeperkende middelen krijg je aan het eind van het jaar makkelijk een maand gratis.
Nadeel van de woonverzekering van Inshared gecombineerd met de beloningspunten, is dat als er schade gemeld wordt, alle beloningspunten ook weer afgenomen worden. Dit klopt in mijn ogen niet helemaal. Wel blijft het interessant, want er zijn genoeg jaren waar helemaal geen schade geclaimd hoeft te worden en er dus een teruggave zal zijn.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Achmea heeft een tijdje geleden even flink wat werk aan ons gehad. Dit hebben ze goed opgelost!
Als gevolg van twee bakstenen door onze ramen was er flink wat schade in huis aangericht.
De ene steen heeft schade aangericht aan een raam, de muur en de vloer. De ander landde in ons bankstel waardoor hier een flinke scheur in kwam.
Achmea de volgende dag gebeld (het gebeurde snachts) waarop we binnen 3 uur een monteur op bezoek kregen om iig de twee ramen alvast te repareren op kosten van Achmea.
Ook bankstel, muur en vloer werden door Achmea vergoed, binnen een week tijd.
Absoluut een nette en snelle afhandeling!
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 7 |
InShared is al een tijd mijn inboedelverzekeraar, omdat de premie bij deze verzekeraar zo voordelig is en de dekkingen ook helemaal niet verkeerd zijn.
Echter heb ik wel iets aan te merken op InShared, namelijk over de afhandeling van schade. Zodra je schade oploopt en een claim indient bij InShared, dan kan je een paar weken wachten voordat er een schadeexpert langskomt.
Voor mij duurde dat ongeveer 2 weken. Achteraf kreeg ik bericht dat er opnieuw gecontroleerd moest worden en ik dus nog eens 2 weken moest wachten voordat ik zou weten of InShared wel of niet de schade zal vergoeden. Hier moest ik ook zelf voor bellen omdat InShared mij niet uit eigen initiatief op de hoogte stelde.
Dit is het enige punt van InShared waar ik niet tevreden over ben. Ik verwacht natuurlijk dat alles gelijk goed verloopt en dat er later niet nog een excuus achteraan komt om onder de claim uit te komen.