Via Facebook korting bij Blue van VGZ
Zorgverzekeraar Blue, de jongerentak van VGZ, gaat via de Social Media aan de slag om consumenten aantrekkelijke kortingen aan te bieden. Om zich zo goed mogelijk te richten op de jongeren die een zorgverzekering af willen sluiten heeft men ervoor gekozen om Facebook in te schakelen.
Maandag 19 december
Samen korting bedingen
Het unieke aan de actie van Blue is dat de korting verder oploopt naarmate meer jongeren zich aanmelden. Er wordt gestart met een korting van €30 per jaar, maar zodra meer mensen zich aanmelden kan dat oplopen tot €130 per jaar. Bovendien is het doorlopend zichtbaar hoeveel jongeren zich hebben aangesloten bij dit initiatief, waardoor het mogelijk is vrienden te herkennen of anderen te volgen. Wat dat betreft lijkt Blue op een heel slimme en innovatieve manier gebruik te maken van het sociale medium Facebook.
Alles online bij Blue
Blue is een verzekeraar die goede ervaringen heeft met het internet. Zo kunnen verzekerden online hun verzekering afsluiten, maar hebben ze daarnaast de mogelijkheid om contact te zoeken via Facebook of Twitter, waardoor men er al wat ervaring heeft met het gebruik van de verschillende sociale media. Mede door de online werkwijze slaagt Blue erin om de premie voor de zorgverzekering zo laag mogelijk te houden en aan de andere kant toch een goede dekking aan te bieden. Ook is de verzekering dagelijks opzegbaar en hebben verzekerden wat dat betreft een hoop flexibiliteit om de goedkoopste aanbieder te selecteren.
Vergelijk
Handige links:
Uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is gebleken dat 40 procent van de Nederlanders het terecht zou vinden als mensen met een ongezonde leefstijl een hogere zorgpremie moesten betalen. Zo zouden mensen die roken, drinken of overgewicht hebben, meer moeten bijdragen.
Klanten van zorgverzekeraar DSW gaan in 2020 fors meer betalen voor de zorgpremie. Volgend jaar zal de premie van de basisverzekering 118,- euro per maand gaan kosten, tegenover 112,- euro dit jaar. Op jaarbasis komt dit neer op een stijging van 72,- euro.
Nederland had tot middernacht de tijd om voor een nieuwe zorgverzekering te kiezen. Volgens cijfers van Independer heeft men ook gebruik gemaakt van deze kans. In vergelijking met 2018, stapte ruim 20 procent meer mensen over van zorgverzekering. Van de overstappers besloot 16 procent tot de laatste dag van 2018 te wachten om de overstap in te...
Volgens onderzoeksbureau Q&A Insights & Consultancy zou 12 procent van de Nederlanders van plan zijn een nieuwe zorgverzekering te kiezen voor 2019. Dit zou een fors hoger percentage overstappers zijn dan vorig jaar, waar 6,2 procent van de verzekerden de overstap maakte naar een nieuwe zorgverzekeraar. Het bureau voerde het onderzoek uit in...
Tot november 2018 heeft slechts een klein deel van de verzekerden optimaal gebruik gemaakt van de vergoedingen die onder de aanvullende dekkingen van de zorgverzekering vallen. Bijna 40 procent van de verzekerden stelt een deel geclaimd te hebben. Circa tien procent meldt helemaal geen gebruik te hebben gemaakt van aanvullende dekkingen.