Ervaringen met VGZ Verzekeringen (19)
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 6 |
Zorg verz: VGZ.
Zonder nieuwe prijs opgaaf voor 2018 kreeg mijn vriendin voor 1-1-2018,een
nieuwe maand premie van 117.50 was 104.95 euro in 2017.
Dus een slecht begin,dus overstappen!
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 2 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 4 |
Wat is VGZ toch een verzekeraar in hart in nieren. Wat ik daar mee bedoel? Dat ze je doodleuk durven te vertellen dat je geen recht hebt op een vergoeding terwijl meer dan duidelijk in de voorwaarden staat dat je er wel recht op hebt. VGZ dacht op deze manier uit te komen onder de plicht om de (eerste) bril van mijn zoon te betalen, en hoeveel keren ik contact heb moeten opnemen om mijn gelijk te krijgen, dat zou beboet moeten worden door een waakhond.
"Vanuit de meeste aanvullende verzekeringen krijgt u een vergoeding voor een volledige bril. Dit is een eenmalige vergoeding per drie jaar. Volg onderstaande stappen om te kijken wat u vergoed krijgt en waar u terechtkunt."
En ja, onze aanvullende verzekeringen, Beter, vielen in dat rijtje voor een bril uit het basisassortiment. Nóg probeerde VGZ mij wijs te maken dat ik de bril uit eigen zak moest betalen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat de kosten uitbetaald zouden worden. Laat je dus niet zomaar wegsturen door zulke verzekeraars!
Ik ben mij nu aan het oriënteren op alternatieve zorgverzekeringen voor 2018. VGZ heeft zijn eigen reputatie in mijn ogen verspeeld.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 8 |
VGZ is een zorgverzekeraar met duidelijke negatieve en positieve eigenschappen.
De maandpremie valt onder de duurdere klasse, waar een ruime dekking van zorgkosten tegenover staat.
De klantenservice word bijna universeel gezien als ronduit matig. Dit is typerend voor omvangrijke organisaties met winstoogmerk.
Wie echt op zoek is naar een goede dekking en daar een hogere prijs en mindere klantenservice voor over heeft, zal uiteindelijk haast niet fout kunnen gaan met de zorgverzekeringen van VGZ.
Wie echt de beste prijs en kwaliteitsverhouding zoekt, kan beter wat langer doorzoeken als het mij word gevraagd.
Voor wie het zich afvraagt: ik ben bij VGZ weggegaan omdat het gras zoveel groener leek bij de concurrentie en volgens zoveel ervaringen, wat uiteindelijk reuze meeviel. Het verschil tussen de zorgverzekeraars is echt niet dag en nacht, ze hebben gewoon hun eigen positieve en negatieve eigenschappen.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 6 |
Voor een dergelijk dure en grote zorgverzekeraar ben ik als nog steeds jonge klant, wegens een uitzondering van een reden, geschokt over de slechte klantenservice van VGZ. Ik heb zelf uit moeten zoeken of, en zo ja welke, dienstverleners in mijn omgeving volledig of beperkt onder de dekkingen van VGZ vallen. De klantenservice kon mij bijzonder genoeg niet helpen met deze simpele vraag. Het resultaat was dat ik zelf alles uit mocht gaan zoeken als betalende klant én voor het telefoongesprek kon betalen.
Zodra ik de kans krijg om over te stappen denk ik dat VGZ mij in de toekomst niet terug hoeft te verwachten als de stand van zaken zo slecht op orde blijft. Voor de huidige stand en kwaliteit kan ik immers weinig waardering tonen...
Maandpremie: | 3 |
Eigen risico: | 4 |
Dekking: | 4 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 3 |
Mijn moeder is naar Turkije gegaan op vakantie is ze van de stoel gevallen naar spoedeisende hulp geweest en omdat er veel behandelingen is geweest willen ze het niet vergoeden.Ze is gronisch ziek en daarom hebben ze meerdere dingen onderzocht.
En nog 1 punt als je wat moet betalen aan VGZ moet dat binnnen paar dagen gebeuren maar, als je iets terug krijgt dan kan je daar maanden op wachten.
December stappen we met hele familie over naar een ander.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 4 |
Voorwaarden: | 6 |
Nog steeds geen nieuw contract met mst in Enschede voor 2016 , ze zijn nog in onderhandeling , ik ben afhankelijk van mst ik neem geen risico en stap over op een andere zorgverzekeraar die al wel rond is met mst , vgz ik vind dit een zeer slechte zaak dat op 24 december u de zaakjes nog niet voor elkaar heeft.
Maandpremie: | 4 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 5 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 5 |
VGZ is op het hele internet zo'n beetje de slechtst beoordeelde zorgverzekeraar van ze allemaal, iets waar ik het volledig mee eens ben! Ze zijn ten eerste erg duur en maken er vervolgens administratief ook nog eens een pleuriszooi van, van dubbel of onterecht declareren en niet terugbetalen tot het ongevraagd uitzetten van aanvullende verzekeringen die de klant heeft, zodat deze na verloop van tijd er achter komt dat hij zelf de volle pond van de tandartsrekening mag gaan betalen, zeg maar rustig een paar 100 euro! Daarnaast zijn de aanvullende verzekeringen óók erg duur en zijn de dekkingen ervan matig, vergeleken met andere partijen op de markt.
Kortom, de zorgverzekering van VGZ is het absoluut niet waard. U zal ongetwijfeld net als ik ervaren dat er vanuit het niets onverklaarbare bedragen worden afgeschreven en dat de helpdesk "van niks weet" en niet kan helpen.
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 5 |
Voorwaarden: | 8 |
vgz is goed en ruime verzekering mij moeder is daar verzekerd en ik ben er zelf van weg gegaan maar ben nu weer trug omdat ik de dekingen in deze verEkering beter vind dan mij vorge
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
VGZ kwam er goed uit door de korting via United Consumers. Maar voor 2015 hebben ze zich uit de markt geprijsd door de premie met maar liefst 12 euro p/m te verhogen. Voor mij betekent dat einde verhaal!
Maandpremie: | 5 |
Eigen risico: | 5 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
VGZ doet haar best om zo min mogelijk uit te keren. Ondanks dat vallen zij niet onder één van de scherpste verzekeraars in de markt.
Zij maken er een sport van om vergoedingen af te wijzen. Zelfs als je vooraf toestemming heb gekregen (omdat je door schade en schande wijzer bent geworden) presteren ze het nog om de declaratie alsnog niet te vergoeden.
Zelfs een klacht indienen hierover heeft geen zin.
Telkens verwijzen naar kleine letters zonder duidelijke uitleg, medewerkers die elkaar tegenspreken. Het is één groot drama bij deze maatschappij.
Wees verstandig en vermijd deze verzekeraar. Kies liever voor een maatschappij die het belang van zijn klant voorop stelt.